Екстрата, за която става въпрос, се нарича неформално "изсушаване на спирачните дискове" или Wiper Braking. Тя е изключително полезна, но напълно автоматизирана и невидима за шофьора.

Какво представлява и как работи? Wiper Braking е софтуерна функция, която работи в сътрудничество със системата ABS (Антиблокираща система) и сензора за дъжд на чистачките.
Когато сензорът за дъжд засече, че чистачките работят активно (т.е. вали силен дъжд или пътят е мокър), системата започва периодично и много леко да прилага налягане към спирачните накладки. Натискът е толкова минимален, че не забавя колата по никакъв начин и шофьорът изобщо не го усеща.
Целта е накладките да докоснат спирачните дискове за части от секундата, за да изпарят или изтласкат настрани водния филм, който се натрупва върху дисковете при шофиране в мокро време.
Когато шофирате дълго време в проливен дъжд без да натискате спирачката, между диска и накладката се образува тънък воден слой. При внезапно натискане на педала, този воден слой трябва да бъде изместен, преди накладките да "захапят" плътно метала. Този процес може да доведе до забавяне на реакцията на спирачките с една-две десети от секундата.
В екстремна ситуация (например при рязко спиране на магистрала) дори толкова малко забавяне може да означава разлика от няколко метра спирачен път. Чрез периодичното, невидимо "почистване" на дисковете, системата Wiper Braking гарантира, че спирачките ще реагират моментално с пълната си сила, независимо от метеорологичните условия.
Тази екстра не се рекламира и не се споменава в брошурите като отделна функция. Тя е вградена в ABS/ESP (Електронна програма за стабилност) модулите на по-висок клас автомобили. BMW я наричат "функция за готовност на спирачките при мокро време" (Brake Standby), а Audi и Volkswagen я включват в своите модерни ESP системи.
Функцията е толкова непозната, че дори много собственици на автомобили, които я имат, не знаят за нейното съществуване, тъй като тя работи напълно независимо от шофьора, само когато е най-необходима.


5