Спирачната система е първата граница на безопасността. От нейното състояние зависи не само продължителността на спирането, но и животът на хората. Инсталирането на нови дискове или подложки е само половината от успеха. Те се нуждаят от време, за да се приспособят един към друг. В противен случай ефектът от подмяната може да е обратен, предупреждават експерти.

Новите спирачки първо осъществяват точков контакт и ако веднага започнете да натискате рязко педала, елементите прегряват, което води до намаляване на триенето. На практика това означава удължаване на спирачния път, а понякога и до превръщане на накладките в „стъкло“. Тяхната повърхност става гладка и спирачките почти не работят.
За да избегнете подобни проблеми, първите 200-300 км след смяната трябва да се спира плавно. Резките спирания през този период са нежелателни. Простото правило в случая – ако трябва да забавите темпото, направете го внимателно, без резки движения.
Спортните автомобили се нуждаят от още по-внимателна адаптация. За каране на писта механици съветват да се извършват максимум 10 интензивни спирачни цикъла от 180 до 80 км/ч и след това да се направи охладителна верига. Този подход намалява риска от деформация на диска.
Изборът на компоненти е не по-малко важен. Затова е по-добре да използване дискове и накладки от един и същи производител. Тестове показват, че при разлика в марката се губи около 15% от коефициента на триене, което може да удължи спирачния път при 50 км/ч с повече от 4 метра.
Изводът е прост – на новите спирачки им трябва време, за да работят максимално. Пренебрегването на това може да доведе до допълнителни разходи и сериозни рискове на пътя. По-добре няколкостотин километра да се шофира внимателно, отколкото бързането да доведе до повреда или инцидент.


0