IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайско Volvo? Тествахме Lynk & Co 08

Това е единственият хибрид на европейски пазар с 200 км електрически пробег

Китайските автомобилни компании продължават с активното си настъпление на европейските пазари, като една от най-амбициозните от тях е Geely. Бившият производител на електрически уреди успешно в началото на века се трансформира в първия частен автомобилен концерн в страната и погълна редица запазните марки, най-известните от които са Volvo и Lotus. Едновременно с това създадени и множество собствени брандове, като един от най-интересните със сигурност е Lynk & Co.


Lynk & Co 08


Любопитното в случая е, че неговите автомобили се проектират в Швеция, като те представляват един вид смесица от марките Volvo и Polestar, съчетани с китайски технологии. Най-новият от тях е хибридният SUV - Lynk & Co 08 EM-P, с който компанията се надява да пробие в един от по-високите сегменти на пазара в Европа. А най-силното му оръжие, поне на теория, е електрическият пробег от 200 км, който не се предлага от нито един друг производител. В комбинация с бензинов двигател китайският plug-in хибрид, който имахме възможност да тестваме, би трябвало да измине над 1100 км.

Проектираният в Гьотеборг модел се разполага в сегмент Е, като дължината му е 4820 мм, широчината – 1910 мм, височината – 1680 мм, а междуосието е 2840 мм. Следователно той се позиционира при познатите Kia Sorento, Hyundai Santa Fe и Peugeot 5008, както и Skoda Kodiaq, който от Lynk & Co сочат като сериозен конкурент, въпреки че е по-евтин.


Lynk & Co 08


Елегантните форми - с тънки LED светлини, които се простират в калниците, и наклоненото задно стъкло с голям спойлер, карат Lynk & Co 08 да изглежда по-компактен, отколкото е в действителност. Големите размери позволят много просторен и удобен салон, в който спокойно се побират петима възрастни. Има обаче какво да се желае от багажника, тъй като голямата батерия на хибридната система намалява големия обем. В двойното дъно се поставя кабела за зареждане и почни няма място за нещо друго.

В същото време материалите в салона са от високо качество, като се започне от меката кожа на седалките, премине са през приятната пластмаса на таблото и се стигне до панелите. Интериорът е наблъскан с всевъзможни аксесоари, чиято цел е да се подобри комфорта на возещите се, а оборудването предлага отопляем волан и вентилирани предни седалки с обширни масажни функции, както и екстри като hi-fi аудиосистема Harman / Kardon с 23 високоговорителя.


Lynk & Co 08


Част от функции на Lynk&Co 08, като отопление или охлаждане на купето, например, могат да се управляват и дистанционно, като се използва приложение за смартфон. За основните функции обаче отговаря е 15,4-инчовият екран с много ясни изображения, с безжична връзка с Apple CarPlay или Android Auto и множество персонализирани менюта, приложения и джаджи, както в най-модерните смартфони. Типично по китайски, конвенционалните физически бутони са сведени до минимум, което може да не се хареса на някои шофьори.

На пътя Lynk & Co 08 се оказа много пъргав и същевременно тих, но трябва да уточним, че тестът ни беше кратък. Хибридната система се състои от 1,5-литров бензинов двигател 4 цилиндъра, развиващ 137 к.с., и електромотор със 208 к.с. Съвкупната мощност е 345 к.с., като задвижването е само предно и се предава чрез 3-степенна автоматична скоростна кутия.


Lynk & Co 08


Като цяло комфортът е на добро нива, въпреки че заради големите огледала след 110 км/ч шумът вече се усеща осезаемо. Задното окачване се усеща доста твърдо при преминаване на неравности, като това се дължи на опита да се балансира теглото на батерията на задния мост. И изживяването на седящите на задния ред седалки в такива моменти не е от най-приятните. Маневрите в тесни пространства също не са лесни - при липса на кормилно управление на задния мост, с радиус на завиване от 12 метра, Lynk & Co 08 изисква полагане на усилия от страна на шофьора.

Както при всички plug-in хибриди, ако педалът на газта не се натиска прекалено и батерията е заредено, големият SUV се движи само с тягата на на електрическият мотор. Бензиновият двигател се пробужда, когато е необходима повече мощност. Литиево-йонната батерия има капацитет от 39,6 кВт/ч, като се зарежда доста бързо - приема до 85 kW постоянен ток, което отнема малко повече от половин час за 10-80%. Това са рекордни стойности за хибрид, тъй като повечето подобни модели могат да бъдат свързани само към променлив ток, с мощност под 10 kW и зареждането отнема много по-дълго време.


Lynk & Co 08


Производителят твърди, че официалният разход е 6,5 л/100 км с празна батерия и под 1 л/100 км със заредена. Според официалните данни всъщност пробегът в 100% електрически режим е 200 км, стойност доста повече от другите модели на PHEV за продажба в Европа и които го квалифицират като супер хибрид, според новата номенклатура, която се разпространява, за да се разграничат plug-in хибридните автомобили с по-големи батерии.

Първите доставки за България ще започнат съвсем скоро, като клиентите вече могат да запазят пробно шофиране и да направят поръчка. Цените за Lynk & Co 08 започват от 52 990 евро/ 103 639 лв, което е още едно доказателство, че този модел се позиционира по-високо и не се цели в масовия потребител.


0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Пардон за повторението - кой немасов потребител би го предпочел пред Макан, например (за същите пари)?
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Цените за Lynk & Co 08 започват от 52 990 евро/ 103 639 лв, което е още едно доказателство, че този модел се позиционира по-високо и не се цели в масовия потребител.Няма начин да не се съглася с това. След данъците би струвал поне 75000 долара. До тук с евтините китайски автомобили...
  • #1
    16 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Противоречива кола.Всъщност не ми хареса.Сръвнявам с последния Кодиак - на хартия китайчето е по-голямо,реално Кодиака е по-просторен вътре,багажника е с цели 200л по-голям.А цената му в момента в топ-оборудването е 25 000лв по-ниска от началната на китайчето.Всичко над 250к.с. само на предно за мен пълно безумие и само предпоставка за бъдещи проблеми по окачване и задвижване.Заради едните 100км повече на ток,не си струва.При сегашните КГ и обем на батерии,голяма батерия с ДВГ е безумие!