След срива в продажбите в началото на тази година Tesla вече не е най-големият производител на електромобили на планетата, показват данни на JATO Dynamics, изнесени от анализатора Фелипе Муньос.
За първите девет месеца компанията на Илон Мъск е продала едва 1 217 902 автомобила, с над 75 000 по-малко, отколкото за същия период на миналата година (-6%). В същото време китайската BYD отчита 37% ръст на годишна база и е доставила 1 605 903 чисто електрически коли. Авансът на китайците пред Tesla e вече над 388 000 автомобила.
Числата за BYD обхващат и четирите дъщерни марки, които правят EV модели: BYD, Fang Cheng Bao, Denza и Yang Wang. Компанията от град Сиан се хвалеше, че е изпреварила Tesla още преди две години, но тогава пресмяташе и плъг-ин хибридните си модели, за да излезе напред. Проблемите на BYD
Първото място в света обаче не елиминира сериозните трудности, пред които е изправена BYD. Китайското правителство ясно намекна, че вече не е склонно да толерира растеж без оглед на печалби, и заплаши със сериозни мерки, ако продължава дъмпингът между местните производители - тенденция, от която BYD е сред основните печеливши. Уорън Бъфет, който бе инвестирал в компанията още в първите й години, изтегли всичките си средства. Марката си остава твърде зависима от китайския пазар - въпреки огромните вложения в експанзия по цял свят, все още над 64% от продажбите на BYD се падат на Китай. За сравнение само 36% от продажбите на Tesla са на домашния американски пазар. Скок за Tesla в Америка
Между другото след месеците срив, Tesla най-после отчете съществен растеж в Америка за третото тримесечие. Според експерти обаче това се дължи на изтеглени във времето покупки, за да се изпревари отпадането на федералните субсидии за електромобили. Това означава, че ръстът през лятото ще бъде последван от сериозен спад в първия отчетен период сред отпадането на помощите.