IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ще го купя отново – марките, от които клиентите не се отказват

Лоялността на собствениците спада, но някои брандове нямат този проблем

Американската организация J.D. Power публикува последните резултати от проучването за лоялност на автомобилните марки в САЩ за 2025. Това е един от най-важните показатели в автомобилната индустрия, анализиращ дали шофьорите решават да закупят автомобил от същата марка, когато заменят колата си с нова.


Porsche


Тазгодишният резултат показва, че средната лоялност е спаднала до 49%, което е с 2% по-ниско от предходната година. Това е един от най-лошите резултати от началото на проучването. На практика това означава, че повече от половината шофьори сменят марките, когато купуват нова кола.

Експертите на J.D. Power обясняват този спад с няколко фактора - ограничена наличност на автомобили, стареене на моделната гама и агресивната политика на отстъпки на конкуренцията. Нарастващият интерес към промяна на сегмента също оказва влияние - шофьорите все повече изоставят компактните седани в полза на SUV или електрически превозни средства.

Най-високата лоялност в популярните марки - Toyota и Honda начело

Противно на общата тенденция, някои марки са в състояние да задържат клиентите. В категорията на популярните марки Toyota постига най-висок резултат – 62 процента. Това е четвъртата поредна година, в която японският производител заема първо място. Honda е на второ място с резултат от 55,5 процента, следвана плътно от Subaru – 53 процента.


Toyota


В сегмента на SUV Honda спечели най-високата лоялност на клиентите, изпреварвайки Subaru, който достигна 60%. Тези резултати показват, че особено в класовете семейни автомобили японските марки се ползват с най-голямо доверие от шофьорите.

Премиум и пикапи - Ford с най-добър резултат за лоялност на клиентите

Сред премиум марките Porsche постигна най-добър резултат - 58,2 процента. Mercedes заема второ място, а Lexus трети. В категорията премиум SUV Lexus е оценен най-високо с резултат от 57,4%, изпреварвайки BMW (54%).

Най-високият резултат в цялото проучване обаче е регистриран от Ford в сегмента на пикапите - 66,6 процента. Това е четвъртата поредна година, в която американският производител е лидер в тази категория. Интересното е, че Toyota е на второ място с 61,2%, изпреварвайки Chevrolet и RAM. Това показва, че дори в типично американски сегмент японската марка може да изгради силна привързаност.


0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 11 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 месеца )
    мощното ускорение и прецизността на управление с изискания комфорт, очакван от всеки един модел на утвърдения вече в световен мащаб южнокорейски премиум-бранд... С този си модел GENESSiS отваря нова ера на луксозна висока производителност след като бъде представен по-късно тази година и GV60 Magma представлява основен крайъгълен камък за Genesis тази година, когато марката официално отбелязва своята 10-та годишнина от съществуването си...
  • #1
    0 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 месеца )
    Genesis обяви, че GV60 Magma, първият по рода си високопроизводителен модел на марката, е преминал последните етапи на цялостна поредица от строги тестове сред някои от най-трудните отсечки в света и то при екстремни условия, финализирайки по този взискателен н/н подготовката за предстоящия си дебют... Получените оценки гарантират, че GV60 Magma осигурява непоколебима стабилност при високи скорости, както и безкомпромисен комфорт при возене и потвърдиха способността на машината да балансира