fallback

Започва треска за бракувани електромобили

Дори и фатално повредените електрически коли са много ценни за други употреби

Електромобилите са известни с това колко бързо се обезценяват на вторичния пазар - особено в последните години, когато стана ясно, че електрическият преход няма да е толкова бърз и всеобхватен, колкото си мислеха политиците. Но сега на някои пазари цената на бракуваните електрически модели започва да расте със сериозни темпове по причини, които нямат нищо общо с транспорта.                   Търсене за соларни системи

Отличен пример за тази тенденция е Австралия, както докладва The Guardian. Австралийски компании за вторични суровини твърдят, че търговете за бракувани електромобили привличат все повече купувачи, и цените растат. Обяснението: дори старите и загубили част от капацитета си батерии са много ценни за съхранение на соларна енергия или захранване на отдалечени от електропреносната мрежа домове и съоръжения. 

Продаваме вече над 100 бракувани електрически коли всеки месец, и интересът е рекорден, обяснява Брендън Грийн от аукционната къща Pickles. "Този пазар не съществуваше преди година и половина. Сега е в самото си начало, но търсенето расте бързо". Тригодишен бракуван автомобил с относително голяма батерия се продава средно за 12-14 хиляди долара, и дори над 10-годишен Nissan Leaf с малък акумулатор може да донесе между 2500 и 6000 долара на търг.          Батерията от EV е пет пъти по-мощна от битовите

Повечето бракувани електромобили (поради тежки повреди или след катастрофи) в Австралия са Tesla, напоследък се срещат и китайски коли на марки като BYD и MG, уточнява Грийн. Интересът към батериите им е разбираем, защото една батерия на електромобил обикновено е около пет пъти по-мощна от типичните акумулатори за домашно съхранение на енергия. "Изискванията за една батерия за съхранение на соларна енергия са много по-ниски, отколкото са за електромобил", обяснява Андрю Чадуик от стартъпа Second Life Battery Sales. "Дори когато батерията вече не е годна за електромобил, с малко настройване тя е идеална за соларна система".                     Музикален фестивал, захранен от стари електромобили

Когато батерията на един електромобил падне до 70% от първоначалния си капацитет, тя ограничава обхвата и прави колата нежелана. Но тези 70% са предостатъчни за други употреби. През септември организаторите на музикален фестивал в Съншайн коуст получиха забрана от местните власти да ползват електроенергия от мрежата, за да не застрашат битовото потребление. Тогава те събраха едно ремарке със стари автомобилни батерии и от тях захраниха цялото си събитие. "Все повече хора търсят батерии като алтернатива на дизеловите генератори. Ако си собственик на камионче за храна или пък организираш музикално събитие, тракането и миризмата на дизеловия генератор не са желани", обяснява Чадуик.         

 

fallback
  • #7
    Гост ( преди 2 месеца )
    Ами поръчай си Теслю митичен за 7000 евро батерия от Австралия тежаща 500 кг,да видим колко ще ти излезе? Прибави монтажа и сумата набъбва до 20000 евро.
  • #6
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Голям математик си троти нетка,по трънския глокс смяташ,12000 долара са 10200 евро, 14000 долара са 11900 евро.Ти новите батерии ги продаваше по 12000 евро.Това е без доставка и труд,с тях цената скача над 20000 евро.
  • #5
    . ( преди 2 месеца )
    Виждаш ли как само един твой коментар те изложи по няколко гледни точки, без да се налага да използвам обидни думи, които са признак, че този който ги използва просто няма други аргументи. Давай сега с 30 коментара за бременни тротинетки лудници, И да не забравиш пак да ми говориш за достойнство и морал от Ник антиелектрика, защото вие антиелектриците психопати сте най-достойните и морални хора на света и затова лъжете и обиждате затрупвай излагацията, да не я прочетат много хора.
  • #4
    . ( преди 2 месеца )
    Освен това както винаги си функционално неграмотен и си изключил напълно критичното мислене, за да сметнеш че 12 000 долара всъщност са 7000 евро. Оня твоя приятел "така е'" - една от самоличностите дето е дала 20 000 евро за смяна на батерия на автомобил който след смяната може да продаде за 15 000 евро, беше по-логично да си купи такава батерия втора употреба за 7000 евро от нов катастрофирал автомобил. Не МИСЛИШ ли? Извинявай, че те обидих на мислене. То това е най-голямата обида за тебе
  • #3
    . ( преди 2 месеца )
    Това е същото като 500 км с едно зареждане всяка нощ не ти стигат и затова никога няма да си купиш електромобил. А в същото време се хвалиш, че за пет минути всяка седмица зареждаш за 30 лв за 150 км пробег седмично. Но пък новите батерии които за пет минути зареждат 520 км зареждат изключително бавно и затова никога няма да си ги купиш
  • #2
    . ( преди 2 месеца )
    Гостенина пак обижда, защото пак е притиснат от фактите и няма полезен ход. Хайде сега се разбери със себе си Дали цените на електромобилите втора ръка се сриват и никой не иска да ги купи или ги купуват по 12 000 дори бракувани?
  • #1
    Гост ( преди 2 месеца )
    За батерия втора употреба дават 12-14000 долара.За толкова пари електрощрауса продава чисто нови.
fallback
Последни