IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо RAV4 е с 34,000 лева по-евтин в Китай, отколкото в България?

Хибридизацията прави най-популярния кросоувър на Toyota все по-недостъпен в Европа

Здрава, практична, устойчива на лоши пътища и, преди всичко, относително евтина: Toyota RAV4 вече три десетилетия е сред най-популярните кросоувъри в света. Но последното и най-важно от качествата й напоследък е под въпрос, поне в Европа. В България най-достъпната версия на отиващото си пето поколение RAV4 започва от 84 480 лева (43 194 евро), според конфигуратора на вносителя. Това е с над 32,000 лева по-скъпо от стартовата цена на модела през 2016 година.
  
    
Toyota Wildlander
Toyota Wildlander - китайската версия на RAV4 шесто поколение
  

В Румъния е малко по-евтино, в Украйна - много

В Румъния базовият RAV4 в момента е намален на 41 323 евро, а на някои европейски пазари цената е дори по-висока от тази в България. Дори и в Украйна, където надценките "като за европейци" липсват, RAV4 започва от 32,075 евро - доста повече, отколкото струваше преди няколко години. А с идването на новото, шесто поколение, цените неизбежно ще пораснат още малко. 


Поскъпване заради хибридизацията

Главната причина за драстичното поскъпване на RAV4 - извън стремежа на Toyota към високи печалби, разбира се - е законодателството на ЕС за вредните емисии. Заради него RAV4 вече е достъпен само като пълен хибрид или плъг-ин хибрид в общността. По-сложното задвижване е и по-скъпо. Но все още има места по света, където RAV4 може да се купи и без хибридизация - и на несравнимо по-изгодна цена. Парадоксално, едно от тези места е страната, посветила най-големи усилия на налагането на електрическото задвижване - Китай. За китайския пазар RAV4 от новото поколение ще се предлага и само с бензинов мотор, на цена около 25,700 евро - с 40% по-евтин от старото поколение в България. 
  
    
Toyota Wildlander
   
       
Не RAV4, а Wildlander

Този китайски RAV4 всъщност дори не се казва така - името му е Wildlander. Технологично и като дизайн обаче той е на практика идентичен с шестата генерация RAV4. Разликата е само, че в базовото си ниво той се задвижва с 2-литров бензинов мотор, развиващ 171 конски сили. Алтернативно Wildlander ще се предлага и с две хибридни системи, съответно с 2.0 и 2.5 бензинови мотори.
   
    

0 от 500
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Едната причина е,че "китайския" си се произвежда и продава в Китай- няма транспорт и други допълнителни разходи. Втората е, че същия този "китайски" не е наблъскан с всички системи,които се изискват за Европа заради едни, като Петърчо, но не драскачи в този сайт а седящи в Брюксел...
  • #6
    12 rate up comment 15 rate down comment
    до 5 ( преди 2 месеца )
    Тойотките са дори още по-евтини, отколкото изглеждат, защото в цената е скрита една от най-големите корпоративни печалби в автомобилната индустрия. Т.е. продават нещо много евтино на висока цена. Винаги съм казвал, че характеристиките на Тойотка могат да се сравняват единствено с Дачия от европейските марки, но японофилите много се обиждат от истината.
  • #5
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На днешно време никой не ти подарява нищо, ако нещо е по-евтино то не е без причина.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 2-рия коментиращ ( преди 2 месеца )
    Единственото вярно е,че американския Пасат не е на MQB платформа, а на американска платформа! Иначе се предлагаше FSi,както и DSG в Щатите категорично! Само че от 2023г. Пасат не се продава в Щатите!
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    бай ганьо ( преди 2 месеца )
    В европа се продават скъпо всякакви *** с оправдание еко нещо си...
  • #2
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За Америка също някои модели изглеждат еднакво с европейските, но често имат драстични разлики. Американския Пасат например нито е на MQB нито е с DSG, нито е FSI. Реално само ламарините са идентични.
  • #1
    8 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не са само това разликите. Китайски журналисти бяха открили пукнатини по платформата TGNA, които не трябва да ги има. Явно пестят от материали и обработка, макар платформата на теория да е идентична. И това е отгоре на и без това аанналлното спестяване, което правят и в белите държави. И без китайските спестявания тойотките са едни от най-убийствените при реални катастрофи.