IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо RAV4 е с 34,000 лева по-евтин в Китай, отколкото в България?

Хибридизацията прави най-популярния кросоувър на Toyota все по-недостъпен в Европа

Здрава, практична, устойчива на лоши пътища и, преди всичко, относително евтина: Toyota RAV4 вече три десетилетия е сред най-популярните кросоувъри в света. Но последното и най-важно от качествата й напоследък е под въпрос, поне в Европа. В България най-достъпната версия на отиващото си пето поколение RAV4 започва от 84 480 лева (43 194 евро), според конфигуратора на вносителя. Това е с над 32,000 лева по-скъпо от стартовата цена на модела през 2016 година.
  
    
Toyota Wildlander
Toyota Wildlander - китайската версия на RAV4 шесто поколение
  

В Румъния е малко по-евтино, в Украйна - много

В Румъния базовият RAV4 в момента е намален на 41 323 евро, а на някои европейски пазари цената е дори по-висока от тази в България. Дори и в Украйна, където надценките "като за европейци" липсват, RAV4 започва от 32,075 евро - доста повече, отколкото струваше преди няколко години. А с идването на новото, шесто поколение, цените неизбежно ще пораснат още малко. 


Поскъпване заради хибридизацията

Главната причина за драстичното поскъпване на RAV4 - извън стремежа на Toyota към високи печалби, разбира се - е законодателството на ЕС за вредните емисии. Заради него RAV4 вече е достъпен само като пълен хибрид или плъг-ин хибрид в общността. По-сложното задвижване е и по-скъпо. Но все още има места по света, където RAV4 може да се купи и без хибридизация - и на несравнимо по-изгодна цена. Парадоксално, едно от тези места е страната, посветила най-големи усилия на налагането на електрическото задвижване - Китай. За китайския пазар RAV4 от новото поколение ще се предлага и само с бензинов мотор, на цена около 25,700 евро - с 40% по-евтин от старото поколение в България. 
  
    
Toyota Wildlander
   
       
Не RAV4, а Wildlander

Този китайски RAV4 всъщност дори не се казва така - името му е Wildlander. Технологично и като дизайн обаче той е на практика идентичен с шестата генерация RAV4. Разликата е само, че в базовото си ниво той се задвижва с 2-литров бензинов мотор, развиващ 171 конски сили. Алтернативно Wildlander ще се предлага и с две хибридни системи, съответно с 2.0 и 2.5 бензинови мотори.
   
    

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойота не е това което беше. В смисъл не си струва вече прекалено много пари им искат за това което предлага. Интериорите им са по демоде от на дачия. Имах идеята за рав4 или Ц-Хр хибрид за в града но за по малко пари си взех Ниро- доста по модерна и оборудвана. За извън града не заменям за нищо дизеловия Мерц.
  • #16
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Жалко и тъжно е, когато лузъри със стари коли коментират и не харесват новите автомобили - гроздето май е кисело ?
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    То не че още сега RAV4 със същото ниво на оборудване като Тесла модел У не е с 20 000 лв по-скъп от теслата. А разправяха че хибридите били преходния вариант, докато поевтинеят електромобилите. Сега остава въпроса Какъв е този по-скъп преходен вариант? Или пък истинския въпрос. ДАЛИ ПРЕХОДЪТ НЕ СВЪРШИ?
  • #14
    7 rate up comment 12 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 13. Не се притеснявай, партията се грижи за производителите си. Ама не говоря за китайската партия, А за европейската. Ще защити подобаващо изоставащата европейска автомобилна промишленост и ако трябва и 300 процента мито ще сложи на китайските автомобили, за да се развива продажбата на ДВГ, защото европейците само това си могат. Ще продължават да обясняват Колко са гадни китайските автомобили с 5 минути зареждане и 500 коня, които са с 40 000 лв по-евтини от RAV4
  • #13
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайците и в Европа са с 10-15 000 ойрос по-евтини. Гледам дачия дъстер 20 000евро с газ и 100к.с., Евро(китайски с испанска емблема) - хибрид, 200к.с. с пълен набор от асистенти и куп екстри за почти толкова.
  • #12
    4 rate up comment 15 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Още един мит на антиелектриците е разбит. Че в Китай електромобилите са по-евтини, защото партията ги субсидира. Повече от очевидно е, че всички автомобили в Китай са евтини, а клиентите ИЗБИРАТ да си купят електрически автомобил, въпреки че спряха субсидиите през 2022, както германците направиха през 2023. И ако токът в Китай е евтин, а броят на зарядните станции отдавна е по-голям от броя на бензиностанциите, то по-странното е че продажбите в Германия растат, въпреки скъпия ток.
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма по-красиво нещо на света от това да видиш дете-инвалид да проходи или японофил да се качи за постоянно на неяопнска марка.
  • #10
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тя и преди фейслифта е доста надценена поне в Европа (в САЩ това са евтини коли както и хондите но не и тук). Вътре е доста изостанала и грозна както всичките им коли, примерно корейското е по-добро в пъти като цена и това което получаваш.
  • #9
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    RAV4 вече е безбожно скъпа. Да, съгласни сме че е много надеждна но втора ръка 2020 год хибрид започва от 22.000 евро с пробег над 200 хил км. В Тойота дилър е още по зле- искат над 30.000 евра за 5 годишна. Цената ме отказа а се бях навил за такава. Когато седнах пробно в една съвсем ми мина мерака- грозно малко приборно табло което хич не ходи на такава голяма и уж модерна кола, дисплея стърчи с дебели рамки.. интериора е на 15 год кола, не на 5. Колкото и здрава да е това са много пари
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    40 хилки не е шега работа, едно време шефа си купил Е- класата от Германия за 30