Volkswagen T-Roc е най-продаваният автомобил в Европа, след като през август изпревари Dacia Sandero. Успехът на германската марка е още по-впечатляващ заради третото място на „баткото“ Volkswagen Tiguan, сочи статистиката на компанията за анализи DATAFORCE.
Нейните данни показват, че през август по пътищата на Стария континент да пуснати 14 252 бройки от Volkswagen T-Roc. Резултатът е с 12% по-добър в сравнение със същия период на миналата година. В същото време предишният лидер в продажбите - Dacia Sandero, загуби 12% от купувачите и приключи месеца с 13 416 регистрации. Това е голяма промяна, защото досега победителите в отделните месеци тази година бяха Dacia Sandero и Renault Clio - два модела, базирани на платформата Renault-Nissan CMF-B.
Третото място на подиума зае Volkswagen Tiguan. Резултатът от 11 834 регистрации е с 6% по-добър от преди година и свидетелства за страхотния пазарен прием на новото трето поколение на компактния SUV, представен за първи път през септември миналата година.
В целогодишен мащаб обаче поддръжниците на германската автомобилна индустрия трябва да признаят доминацията на концерна Renault. След първите осем месеца най-продаваният нов автомобил в Европа остава Dacia Sandero с над 166 000 регистрации (-9,4% на годишна база). На второ място е Renault Clio (149 000 регистрации; +5,8% на годишна база). Подиумът се затваря от Volkswagen T-Roc със 141 600 регистрации (+10,5% на годишна база).
Европейците купуват plug-in хибриди и електрически автомобили
Като се вземе предвид общият пазар, августовските продажби на нови автомобили в Европа (страните от ЕС, Великобритания, Исландия, Норвегия и Швейцария) са с 4,5% по-добри в сравнение с преди година. Въпреки това кумулативните данни за регистрацията са почти идентични с първите осем месеца на 2024 г. Малко повече от 873 хиляди регистрации са само с 0,3 процента по-добри от преди година.
Резултатите от регистрацията през август не оставят илюзии - рекордните продажби на plug-in хибриди (+56% на месечна база и +28% на годишна база) и електрически автомобили (+26% на годишна база) показват, че производителите са взели присърце разпоредбите CAFE (Чист въздух за Европа) и санкциите за емисии на CO2 от нови превозни средства, начислявани от януари съгласно новите правила.
През август електрическите автомобили вече бяха отговорни за 20% от всички регистрации. Класическите хибриди представляват 12% от европейския пазар, а plug-in хибридите представляват 10% от регистрациите на нови автомобили в Европа.
Успех за Audi и BMW, Tesla търка дъното
Сред моделите, които регистрираха най-голямо увеличение на регистрациите миналия месец, доминират германските премиум марки. Рязко увеличение на интереса на купувачите записват Audi A3 (18-то място в класацията, +38%), Citroen C3 (19-то място в класацията, +98%), BMW X3 (41-во място в класацията, +62%), BMW 1-Series (42-ро място в класацията, +137%).
Най-големите губещи в августовската класация за продажби на нови автомобили в Европа са: Tesla Model Y (16-то място, - 39%), Peugeot 208 (17-то място, - 22%), Volkswagen Polo (21-во място, - 32%), Skoda Karoq (45-то място, - 24%).