fallback

Volkswagen T-Roc е новият крал на Eвропа

Германският кросоувър изпревари Dacia Sandero по продажби през август

Volkswagen T-Roc е най-продаваният автомобил в Европа, след като през август изпревари Dacia Sandero. Успехът на германската марка е още по-впечатляващ заради третото място на „баткото“ Volkswagen Tiguan, сочи статистиката на компанията за анализи DATAFORCE.

Нейните данни показват, че през август по пътищата на Стария континент да пуснати 14 252 бройки от Volkswagen T-Roc. Резултатът е с 12% по-добър в сравнение със същия период на миналата година. В същото време предишният лидер в продажбите - Dacia Sandero, загуби 12% от купувачите и приключи месеца с 13 416 регистрации. Това е голяма промяна, защото досега победителите в отделните месеци тази година бяха Dacia Sandero и Renault Clio - два модела, базирани на платформата Renault-Nissan CMF-B.

Третото място на подиума зае Volkswagen Tiguan. Резултатът от 11 834 регистрации е с 6% по-добър от преди година и свидетелства за страхотния пазарен прием на новото трето поколение на компактния SUV, представен за първи път през септември миналата година.

В целогодишен мащаб обаче поддръжниците на германската автомобилна индустрия трябва да признаят доминацията на концерна Renault. След първите осем месеца най-продаваният нов автомобил в Европа остава Dacia Sandero с над 166 000 регистрации (-9,4% на годишна база). На второ място е Renault Clio (149 000 регистрации; +5,8% на годишна база). Подиумът се затваря от Volkswagen T-Roc със 141 600 регистрации (+10,5% на годишна база).

Европейците купуват plug-in хибриди и електрически автомобили

Като се вземе предвид общият пазар, августовските продажби на нови автомобили в Европа (страните от ЕС, Великобритания, Исландия, Норвегия и Швейцария) са с 4,5% по-добри в сравнение с преди година. Въпреки това кумулативните данни за регистрацията са почти идентични с първите осем месеца на 2024 г. Малко повече от 873 хиляди регистрации са само с 0,3 процента по-добри от преди година.

Резултатите от регистрацията през август не оставят илюзии - рекордните продажби на plug-in хибриди (+56% на месечна база и +28% на годишна база) и електрически автомобили (+26% на годишна база) показват, че производителите са взели присърце разпоредбите CAFE (Чист въздух за Европа) и санкциите за емисии на CO2 от нови превозни средства, начислявани от януари съгласно новите правила.

През август електрическите автомобили вече бяха отговорни за 20% от всички регистрации. Класическите хибриди представляват 12% от европейския пазар, а plug-in хибридите представляват 10% от регистрациите на нови автомобили в Европа.

Успех за Audi и BMW, Tesla търка дъното

Сред моделите, които регистрираха най-голямо увеличение на регистрациите миналия месец, доминират германските премиум марки. Рязко увеличение на интереса на купувачите записват Audi A3 (18-то място в класацията, +38%), Citroen C3 (19-то място в класацията, +98%), BMW X3 (41-во място в класацията, +62%), BMW 1-Series (42-ро място в класацията, +137%).

Най-големите губещи в августовската класация за продажби на нови автомобили в Европа са: Tesla Model Y (16-то място, - 39%), Peugeot 208 (17-то място, - 22%), Volkswagen Polo (21-во място, - 32%), Skoda Karoq (45-то място, - 24%).

fallback
  • #19
    Игумен Кецов ( преди 2 месеца )
    Хайде,хайде воз
  • #18
    Hary ( преди 2 месеца )
    Като чета коментарите разбирам че гроздето като е високо е кисело. Как така няколко милиона купувачи излязоха глупави да си вземат тази кола, а не друга марка. Реалноста е че те я вземат нова, а впечатленията в Бг са от коли бракувани в западна Европа.
  • #17
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Да нормално е мнозинството да са ***. Тойота е номер едно па ти си фантазирай, че немските трошляци стават за нещо ;)))
  • #16
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Изплискал си легена
  • #15
    ФОЛК с ВАГен ( преди 2 месеца )
    Повдигнато Поло на двойна цена е това недоразумение. Проблемите с двигателите и харча на масло са от години и никой не взема мерки. Влезте във форумите на марката и ще разберете. В немските форуми са пропищели. Нямам идея тея как продават или пак са направили шашма с продажбите, както едно време ги правеха да продават коли на представителствата и да ги минават по 2 пъти продадени едни и същи коли. Правеха измами и със серийните номера, които се дублираха. Тези са най-големите мошеници.
  • #14
    до долния ( преди 2 месеца )
    Какво се купува градски сувчета да катерят тротоарите щото вече и места за паркиране няма.Автоиндустрията няма бъдеще. Поколебието З изобщо и не карат
  • #13
    Рени ( преди 2 месеца )
    Смешна германска кола,качена на високи гуми и главното,главното е с калпави мотори!Возията,возията на Поло,от Фолца!
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Исках да кажа консумативи и гуми (макар че те също са си консуматив):)
  • #11
    До другия гост ( преди 2 месеца )
    Ами не мисля да си купувам акции от VW, a кола.:) Всъщност имам две и не бих казал, че сервизите са спечелили много от тях, като изключим смяна на консумативи и филтри.
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Истината е, че в този сегмент няма по-добър избор от триото на концерна - A3, T-Roc, Karoq. Всеки си избира каквото може да си позволи. Но сравнението с японски марки е смехотворно (подчертавам - за японците). Пежо не е зле, но не предлага 4х4.
fallback
Последни