fallback

BMW: Eвропа не иска смартфони на колела

Китайците правят добри коли, но те няма да превземат Стария континент, убеден е шеф в баварския концерн

Китайските производители и техните достъпни превозни средства, включително електрически, тепърва започват да навлизат в Европа, като перспективите пред тях изглеждат много обещаващи. Мнозина дори смятат, че техните модели ще „изядат“ пазара на електрически автомобили в Европа, както вече го направиха в родината си. Според един от шефовете на BMW обаче това няма да се случи по две обективни причини.

„Китайците произвеждат наистина добри коли, а ниските цени и стимулите за електрически превозни средства ги правят много успешни на местно ниво. Те обаче няма да постигнат същия успех в Европа, защото данъците и тарифите повишават цената им“, коментира Йохен Голер, ръководител продажби в BMW, пред британското издание Autocar.

Германецът припомни пристигането на японски и южнокорейски марки в Европа и не отрече очевидното – китайските автомобили очевидно ще намалят пазарния дял на западните и на азиатските производители в Европа. Той обаче посочи два фактора, които ще се очертаят като основни предизвикателства за постигане на същия успех, както в Китай, където превозните средства с нова енергия (електрически и PHEV) вече представляват половината от пазара, а местните производители играят водеща роля.

От една страна, изпълнителният директор на баварската марка се позовава на покачващите се цени, с които китайските марки се сблъскват на Стария континент. Китайските производители се радват на силна подкрепа и субсидии от правителството на страната си, а нарастващата вътрешна конкуренция ги е тласнала към свръхпроизводство и ценова война, която ги „принуждава“ да предлагат изключително ниски цени.

Освен това производствените разходи там са по-ниски от тези, които BYD, Xpeng, Chery или CATL, ще постигнат, когато започнат производство в Европа. Макар че е вярно, че дори когато изнасят от Китай, много марки предлагат много атрактивни цени в Европа, предимствата на тези производители не важат в същата степен.

Вторият фактор, споменат от шефа на продажбите на BMW, е свързан с предпочитанията на европейските потребители. Вярно е, че настоящите китайски автомобили са направени повече с мисъл за европейските шофьори, но те все още са далеч от репутацията или качество на возене от моделите на BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes, Volvo и други.

Освен това, според Голер, предпочитанията на клиентите се различават. Китайските купувачи искат „смартфони на колела“, докато европейците не са толкова фокусирани върху дигитализацията. Това не означава, че BMW се отказва от най-съвременните технологии. Както видяхме на наскоро представения Neue Klasse с новия iX3, германците вдигнаха летвата във всяко едно отношение, включително в технологиите.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Който му е интересно, проверете на Euro ENCAP тестовете на новата BMW 1 серия. От години не се е случвало толкова зле да са. Накратко, шофьора му се смачква гръдния кош и краката, на пасажера - краката.
  • #6
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Абе каква е тази мания по китайските коли?! Те ще последват съдбата на Тесла. Голяма, По Голяма, Най голяма Работа... и като стамат на по няколко години, и като си проличи че са калпаво направени, и като не могат да ги продадат втора ръка, щото цените се сгромолясват (щото дори и супер евтнинки никой вече не ги иска) и... Честито на набуталите се! А европейските и американските шефове ги хвалят, щото така притискат властите за подкрепа. Вижте, врага е силен и *** на вратата, ще ни превземе!
  • #5
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    "но те все още са далеч от репутацията или качество на возене от моделите на BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes, Volvo" - ами те Волво са китайски бре?!? Китайци имат и доста голям дял от Мерцедес
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайци и корейци правят коли за Европа, европейските за Китай, няма таква утопия!
  • #3
    . ( преди 2 месеца )
    От друга страна, Не знам защо когато се говори за технологии, този шеф на BMW се е вторачил какви софтуерни глезотии предлага таблета в колата, но е сляп, че клиентите се интересуват повече от другите технологии - например пет минутно зареждане и технологии за пожаробезопасност и предпазване на пътниците при катастрофа, където китайците вече бият и BMW? Да не говорим и за качеството на материалите и изработката в ценовата категория на BMW?
  • #2
    . ( преди 2 месеца )
    Доколкото разбрах от статията Китайците ПРОИЗВЕЖДАТ НАИСТИНА ДОБРИ КОЛИ, ..... няма да постигнат същия успех в Европа, защото ДАНЪЦИТЕ И ТАРИФИТЕ повишават цената им. Тоест ще се борим с данъци и тарифи срещу китайските електромобили които са много добри коли. Като това го казва не кой да е, а шеф на BMW.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ако европейците имат малка представа от автоиндустрията на китай всички европейски компании ги пиши динозаври последното което видях е проекция - допълнена реалност на изображение от огледала за задно виждане върху предното стъкло
fallback
Последни