fallback

BMW: Eвропа не иска смартфони на колела

Китайците правят добри коли, но те няма да превземат Стария континент, убеден е шеф в баварския концерн

Китайските производители и техните достъпни превозни средства, включително електрически, тепърва започват да навлизат в Европа, като перспективите пред тях изглеждат много обещаващи. Мнозина дори смятат, че техните модели ще „изядат“ пазара на електрически автомобили в Европа, както вече го направиха в родината си. Според един от шефовете на BMW обаче това няма да се случи по две обективни причини.

„Китайците произвеждат наистина добри коли, а ниските цени и стимулите за електрически превозни средства ги правят много успешни на местно ниво. Те обаче няма да постигнат същия успех в Европа, защото данъците и тарифите повишават цената им“, коментира Йохен Голер, ръководител продажби в BMW, пред британското издание Autocar.

Германецът припомни пристигането на японски и южнокорейски марки в Европа и не отрече очевидното – китайските автомобили очевидно ще намалят пазарния дял на западните и на азиатските производители в Европа. Той обаче посочи два фактора, които ще се очертаят като основни предизвикателства за постигане на същия успех, както в Китай, където превозните средства с нова енергия (електрически и PHEV) вече представляват половината от пазара, а местните производители играят водеща роля.

От една страна, изпълнителният директор на баварската марка се позовава на покачващите се цени, с които китайските марки се сблъскват на Стария континент. Китайските производители се радват на силна подкрепа и субсидии от правителството на страната си, а нарастващата вътрешна конкуренция ги е тласнала към свръхпроизводство и ценова война, която ги „принуждава“ да предлагат изключително ниски цени.

Освен това производствените разходи там са по-ниски от тези, които BYD, Xpeng, Chery или CATL, ще постигнат, когато започнат производство в Европа. Макар че е вярно, че дори когато изнасят от Китай, много марки предлагат много атрактивни цени в Европа, предимствата на тези производители не важат в същата степен.

Вторият фактор, споменат от шефа на продажбите на BMW, е свързан с предпочитанията на европейските потребители. Вярно е, че настоящите китайски автомобили са направени повече с мисъл за европейските шофьори, но те все още са далеч от репутацията или качество на возене от моделите на BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes, Volvo и други.

Освен това, според Голер, предпочитанията на клиентите се различават. Китайските купувачи искат „смартфони на колела“, докато европейците не са толкова фокусирани върху дигитализацията. Това не означава, че BMW се отказва от най-съвременните технологии. Както видяхме на наскоро представения Neue Klasse с новия iX3, германците вдигнаха летвата във всяко едно отношение, включително в технологиите.

fallback
  • #17
    LessKeys ( преди 2 месеца )
    Ако статически разделим хората в Европа на богати, със средни доходи и бедни. Богатите се отдалечават по доходи значително от останалите две групи. В същото време цените на стоките се увеличават постоянно. Това поражда усещането, че вече няма хора със средни доходи, които да си позволяват луксозни стоки. Не случайно Dacia се продава успешно и в Западна Европа предвид това, че VW G8 започва от 25 000 евро и стига фо 60 000 евро. Животът е цикличен, някои компании няма да преживеят сегашния цикъл.
  • #16
    Любо ( преди 2 месеца )
    Някои германци живеят сега в някакъв измислен свят. За много неща а и за колите. Пълни глупости говори този от БМВ. Журналист от Германия на изложението в Шанхай. И прави репортаж. Не знае на кой свят е и какво да каже. Няма смисъл да се коментира изобщо
  • #15
    Jay до 6 и 9 ( преди 2 месеца )
    Ганчовски, карал ли си Тесла, щото аз я имам вече 7ма година и с изключение на дребни забележки не е мръднала!? БМВ също съм имал и ми беше писнало от него :капризно, досадно! Не бих си купил кола, която да обслужвам по часовник, просто си ценя свободното време! Да, БМВ са страхотни автомобили, но са за хора с пари и готовност да робуват на автомобилите си!9ти:Путин никога не е канил хора от Европа в Азия, това не е баба ти Меркел!
  • #14
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Сякаш на някого му пука какво е казал този. Всяка сутрин им се спуска нова мантра и те само повтарят като папагали. Аз пък се надявам да оправят влаковете тука.
  • #13
    bhp ( преди 2 месеца )
    Той говори за европейските потребители - хората от страните с традиции и възможности. Бай ***, ако има как ще продаде и майка си цървулите, за да се сдобие с нещо ново и лъскаво.
  • #12
    до долния ( преди 2 месеца )
    Бмв да не ме учи какво искам.Тесла изминава ли 500км с едно зареждане изминава.Ускорявя лимпо бързомот двг. УскоряваПо еетина подръжка ли има? По-евтина.Можеш ли да правиш бърнаут с нея. Можеш.Защо ми е друго тогава.
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да се чете, изостанали сме във високите технологии и внедряваме бавно, затова вие не ги искате.
  • #10
    q ( преди 2 месеца )
    Е па колко да са различни китайските коли от немските сглобени с китайски части. Може би тези, които сглобяват суперпрецизна техника за целият свят, не могат да слобят един автомобил. С тия приказки "великите" марки се докараха дотук.
  • #9
    До #8 ( преди 2 месеца )
    Можеш да избягаш в Азия. Има покана от путин за всеки, който се чувства некомфортно в Европа и не споделя европейските ценности.
  • #8
    затъване ( преди 2 месеца )
    икономиката на Европа затъва - видно е, но опустошението ще дойде поетапно. Няма как всичко да се произвежда извън Европа а тук хората само да купуват. Няма как! но въпреки това цените да растат. Суровини, енергия, висококвалифицирани хора - това вече все по-рядко се среща в Европа. А за колите . . . :-)))
fallback
Последни