IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Изненада - Джереми Кларксън похвали още един електромобил

Все пак щеше да е по-добре, ако имаше и двигател, не изневерява на стила си популярният водещ

Бившият водещ на Top Gear и The Grand Tour Джереми Кларксън е много суров към настоящата автомобилна индустрия, която според него е в упадък поради електрическите автомобили и електрониката. Той обаче признава, че една кола по-специално го е запленила.


Джереми Кларксън


Журналистът и телевизионен водещ е една от най-големите звезди благодарение на ролята си в двете легендарни предавания за автомобили, но в последните години се е насочил към други начинания. 65-годишният британец смята, че преходът към електрически автомобили и разпространението на цифрови и електронни елементи са това, което е извратило индустрията.

За последното Кларксън обвинява властите, които принуждават производителите да оборудват автомобилите с различни технологии и системи, като те излишно разсейват шофьора. Водещият е категорично против премахването на физически бутони – нещо, от което се оплакват и други потребители.

„След като стъкленият екран стана евтиният начин за замяна на бутоните, производителите полудяха. В новото BMW M5 всъщност имате 30 различни приложения, през които можете да навигирате, а опциите са невероятни, но аз, например, съм десничар и не съм толкова прецизен с лявата ръка. И затова винаги натискам на грешно място. Да не говорим, че остават пръстови отпечатъци по целия екран“, обяснява журналистът.


JLR безконтактен дисплей


Това кара Кларксън да се застъпва за автомобили, които са на повече от десетилетие, което той смята за по-рационално: „Причината да карам 18-годишен Range Rover и 12-годишен Jaguar е, че има бутони. Ако искам да превключа от навигация към музика или да увелича малко отоплението, не е нужно да влизам в меню – просто го правя“.

Скандалният журналист не е притеснен само от дигиталната тенденция в настоящата индустрия. Кларксън си спомня причината да напусне The Grand Tour.
„Казах, че просто не се интересувам от електрически автомобили и видях, че това ще бъде бъдещето. Помислих си: „Как мога да се вълнувам, докато шофирам, когато проклетото нещо не издава звук?“, добавя той.

Кларксън все пак признава, че един електрически автомобил в частност го е развълнувал. „Онзи ден карах това електрическо Renault 5 и си помислих, че е впечатляващо изглеждаща малка кола, а жълтите пръски отвътре наистина ми харесаха. Много добре направено. Иска ми се да имаше двигател!“


Renault 5 e-tech тест драйв


За Джереми Кларксън обаче електрическото Renault 5 е оазис в пустинята (б.а. - преди време той похвали още един електомобил - Hyundai Ioniq 5N), що се отнася до дизайна и индивидуалността, тъй като той вярва, че новите тенденции – независимо дали в сегмента с нулеви емисии или традиционния, нямат душа.

„Мисля, че всички са загубили идеята, че една кола представлява свобода, блясък, скорост, опасност, независимо дали чрез законодателство или промяна в общественото възприятие. Колата вече не се смята за нещо вълнуващо. И това е представено в аморфните петна, които днес се считат за автомобилен дизайн“, оплаква се Кларксън.

„Преди около 10 години, ако си купите 10-годишна кола, тя е била надеждна, удобна, изискана, добре оборудвана, бърза, относително икономична и изключително екологична, защото никой не е трябвало да насила да ви строи нова кола“, заключава Джереми Кларксън, за когото, без съмнение, автомобилите в миналото са били по-добри.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До супуко ( преди 2 месеца )
    За 300000км или разходи само за гориво от 17.5лв/100км пробег ще заплатиш 52 500лвАз за 300 000км или разходи само за ток ще заплатя 3.6лв/100км пробег, което е 10 800км52500-10800лв = 41 700лв разликаАми кокошарника дори ще го предам на вторични и пак ще взема някой лев, а от батерията ще изкарам повече на килограм понеже има тегло. Катрани и сажди още не изкупуват. За твойта кола тази разлика в цената на гориво, няма как да я избиеш. Ако ще и златна да е.А масла филтри накладки и дан ...
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Сепуко харакири ( преди 2 месеца )
    Купуваш тролей за една чанта пари,караш го осем години,докато мине гаранцията и установяваш че имаш непродаваем кокошарник
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Двг и Електро заключ ( преди 2 месеца )
    Като настъпят *** и като почнат едни сажди и черен дим и многото коне, като се разцвилят. Те са компресори, те са турбини,те са добавки, направо да ги съжалиш, колко им е акъла за изминати 100км пробег срещу 486км с мощност,която ти е достъпна веднага.И като видя вдигнатите капаци на прегряли автомобили, лошо ми става, защото и аз съм бил в това положение и знам какво е.. И между другото и за втори автомобил пак електро си взех.Хайде със здраве.Акъл трябва на този народ, за да има просветени!
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Двг и Електро заключ ( преди 2 месеца )
    Не коментирам изгорели газове, миризми, масла шум докато говориш по телефона (спокойно може да кажеш на жената, че си вкъщи, докато шофираш :) ) със съответните позволени системи за разговор.Ако си го взел на лизинг извади сумата от 556лв за тези 4000км на месец и ще разбереш, че ДВГ-то скоро ще бъде в музеите и учениците ще ги разглеждат, като експонати. На времето сме яздили коне, файтони е имало, а сега са за атракция. Как са ги минавали тези километри не искам да си представям.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ДВГ и Електро 2 ( преди 2 месеца )
    Обслужване Електрото - 3 безплатниКонвенционален -платениДанъци Електро - нямаКонвенционален - имаЗона за паркиране Електро - безплатнаКонвенционален - платенаПробег на месец около 4000кмЕлектро - 144лв Конвенционален - 700лв700-144= 556лв спестени разходи за горивоНа 5 месеца обслужване ще го пренебрегна, а не трябва. И там ще бъде една разлика около 200- 400лв в полза на електрото.Данък и там ще го пренебрегна от 200 до 700лв в полза на електрото. За тези 275коня.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ДВГ и Електро1 ( преди 2 месеца )
    Аз разсъждавах по същия начин, трябва да бъде ДВГ. Като трябваше да си купувам автомобил претеглих плюсовете и минусите.. Цена - не говоря, че взимам най-евтиното на пазара, а това, което си заслужава според мен. Вече електричките спаднаха почти до двг-тата.Пробег цена лв./километър. 18kwh/100км = 3.6лвНай ниският разход за дизел в този клас е около 7литра дизел/100км, което е около 17.5лв.Което е 4.86 пъти но-скъпо от електрото, което карам.За сравнение:Електромобил 486кмДизел 1 ...
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Паахан без Л'то ( преди 2 месеца )
    Еваларка,и аз мисля като него.За тва карам старите си коли кефят ме повече,втичко работи и се случва когато аз искам харесвам си и р чните скорости..Всички си имаме предпочитания и те трябва да бъдат уважени от тая дупка наречена държава не дами мисли и налага всякви *** правила и глоби и такси.Да несъм аз виновен че другите са ограничени и квото и да започнат да правят се трепат катастрофират и т.н наказатията няма да променят това.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Рударския ( преди 2 месеца )
    Развълнувано четох текста и търсех къде е тая похвала! И ако я имаше, щях да обявя Кларксън за изкуфел дядка!Намерих похвалата...Кларксън си е ОК.Изкуфелниците са други.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 месеца )
    Да, ще купуваме, ама като му сложат двогател. А тия тъчове и гласови команди са просссттотия. Достатъчно са малко механични бутони на волана, климатик с истински бутони и врътки и примерно още малко буутони, дублиращи тия на волана. Имам гласови команди във Фиестата от почти 15 години и ги ползвам единствено за телефона. Тъч нямам, ама като гледам как се мъча с клавиатуррата на телефона си с моите кебапчета, по-добре че нямам.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Няма значение ( преди 2 месеца )
    Забога братя купувайте , г.Кларксън е похвалил ел. автомобили