В настоящата гама модели на Audi има две различни семейства с индекс A6. Едното включва автомобили с ДВГ, в това число и plug-in хибриди, а второто – изцяло електрически лифтбек и комби, които получават добавка на e-tron към името си. Последните са базирани на платформата PPE (Premium Platform Electric), но дебютираха първи, като бяха представени още през лятото на 2024. Тогава, заедно с „обикновеното“ A6 e-tron, Audi разсекрети и спортните версии - лифтбек и комби S6 e-tron (на снимките).

В същото време германският производител анонсира и пускането на „напомпани“ модификации, наречени RS6 e-tron. Година по-късно става ясно, че в Инголщад е взето решение за прекратяване на разработката на такива електромобили. И то идва, след като прототипи на A6 e-tron във вариантите Sportback и Avant с агресивен външен вид бяха заснети по време на тестове.
В крайна сметка обаче в Audi се отказват от проекта (или поне го отлагат за „по-добри“ времена), съобщава Top Gear. А причината е твърде слабото търсене на високопроизводителни електрически превозни средства.

Така най-мощната версия в семейството ще остане Audi S6 e-tron, което разчита на два електромотора – по един на всяка ос, със съвкупна мощност от 551 к.с. и батерия с капацитет 100 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,9 секунди както при лифтбека, така и при комбито, като максималната скорост е 240 км/ч, а пробегът с едно зареждане - 647 км.
В същото време в семейството с ДВГ ще има ново „напомпано“ комби RS6 Avant, което ще се конкурира с BMW M5 Touring. По предварителни данни то ще получи plug-in хибридна задвижваща система. Очаква се, че тя ще развива около 725 к.с., но все още не е ясно дали ще ползва V6 с турбо или ще запази досегашния V8.

