Представеното само преди няколко дни ново Audi продължава да предизвиква огромно вълнение. Все още само концепция, двуместният спортен автомобил е планиран да влезе в производство през 2027. С ясния си нов дизайнерски език и по-изискан интериор, изработен от по-висококачествени материали, се очаква Concept C да донесе същия тласък на имиджа, както TT в края на 90-те години.

Има само една уловка - няма двигател с вътрешно горене под елегантните хоризонтални жалузи отзад, нито пък има скрити цилиндри под големия капак. А на въпроса дали има планове за версия с вътрешно горене, особено след като се появиха съобщения, че може да се разработва такава, отговорът на Audi беше отрицателен.
От компанията са категорични, че производствената версия на концептуалния автомобил ще се продава изключително като електрически автомобил. Представител на Audi уточнява, че Concept C ще се задвижва от новоразработена платформа, „споделена в рамките на Volkswagen Group“.
Четейки между редовете, това означава, че новият модел вероятно ще има повече от няколко прилики с електрическия наследник на Porsche на 718. Тъй като от Audi говорят за „бъдеща EV платформа“, това би трябвало да означава, че Porsche няма да върне бензиновите двигатели в Boxster или Cayman. И докато те ще продължат да се предлагат като два отделни модела - кабриолет с мек покрив и купе с фиксиран покрив, Audi ще предприеме различен подход.

Вместо да получи два стила на каросерията, напомнящи за несъществуващите TT и R8, спортният автомобил ще остане верен на концепцията. Audi потвърди, че купето и роудстърът ще се слеят в един модел и че автомобилът ще се предлага изключително с електрически прибиращ се твърд покрив. Това решение, подобно на Targa, се състои от две секции на покрива, които могат да се приберат под капака на багажника, превръщайки Concept C от купе в роудстър. Всъщност това е първият път, когато Audi използва електрически прибиращ се твърд покрив.
Главният изпълнителен директор Гернот Дьолнер е уверен, че компанията може да направи все още неназования автомобил печеливш, въпреки че годишните продажби се оценяват на „много ниска петцифрена“ цифра. Той не изключи възраждането на марката „TT“, но предупреди, че Audi може да избере нещо друго, тъй като Concept C е по-голям и следователно по-близък до R8.

В същото време главният креативен директор Масимо Фрасела казва, че концепцията вече отразява „87 процента“ от окончателния дизайн, така че промените ще бъдат минимални.
На хартия, мощният електрически автомобил на Audi тежи 1690 кг, приблизително колкото теглото на R8 V10 Spyder Quattro. Версия с двигател с вътрешно горене би била дори по-лека, но това е изключено. Concept C разполага със задно задвижване, въпреки че новата платформа може да побере и двигател на предния мост за електрическа Quattro конфигурация.


2