Германският производител Audi потвърди, че ще спре да предлага A7 и S7 Sportback след края на текущата 2025 моделна година. Интересното в случая е, че топ-версията RS7 ще остане сред предложенията на марката поне до края на 2026.

Второто поколение на Audi A7 излезе през 2018, като всъщност ползва задвижването, технологиите и голяма част от интериора на A6. Разликата е в задната част, където елегантният лифтбек предлага по-малко пространство за главите на пътниците на втория ред, както и по-голям багажник.
От Audi съобщават, че A7 и S7 ще бъдат заменени от новото поколение на A6 с ДВГ. По-специално, А6 ще получи форма и стил Sportback, което го превръща в някаква кръстоска между A6 и A7, която обаче няма да носи името Sportback.
Любопитното е, че на някои пазари Audi ще продължи да предлага високопроизводителната версия RS7, която разчита на 4,0-литров V8 с два турбокомпресора и 630 к.с. Той е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Tiptronic и система за задвижване на четирите колела Quattro.
Решението на Audi да се откаже от A7 е част от стратегията на марката относно имената на моделите, която се промени на няколко пъти. Първоначално беше решено електрическите модели да се обозначават с четни числа, а тези с ДВГ – с нечетни.
Така бензиновото А6 трябваше да пристигне като следващото поколение А7, но Audi се отказа от тази схема за именуване по-рано тази година, тъй като потребителите я намираха за объркваща. Вместо това автомобилният производител нарече новия модел A6 TFSI, като той ще се присъедини към продаващия се вече A6 E-Tron.


1