IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes все още има сериозен проблем с емисиите

Германският производител ще трябва да купува кредити през 2027 година

Нов доклад на неправителствената организация Transport & Environment посочва, че Mercedes е единствената европейска марка, която е на път да бъде принудена да използва трети страни, за да спазва разпоредбите за емисиите до 2027. Volkswagen също е на границата, но германският производител има шансове да се справи с новите изисквания.


Mercedes


Както е известно, европейската комисия си постави все по-строги цели за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂) от новите автомобили, продавани в Европа. Това ще ускори прехода към електрическа мобилност, като производителите на автомобили ще изпълнят ангажиментите в областта на климата.

Ново проучване на Transport & Environment обаче разкри, че не всички производители се движат с еднакво темпо. Докато марки като Volvo, Renault, Stellantis и дори BMW показват солидни цифри, един от водещите производители - Mercedes-Benz, се намира в затруднено положение, тъй като изостава от графика.

Според приетия от властите в Брюксел механизъм, новата квота за вредни емисии ще се измерва средно за три години (2025-2027), но T&E предупреждава, че това ще доведе до страничен ефект – два милиона по-малко електрически автомобили ще бъдат продадени през този период от първоначално планираното.

Въпреки това повечето европейски производители са на път да се съобразят с изискванията. Европа като цяло следва да постигне пазарен дял от 25 % до 2025-2027 година, а до 2030 - 55 %. Най-добре се справя Volvo, който е далеч пред останалите. Renault и Stellantis също нямат проблеми, докато Volkswagen и BMW са на границата и най-вероятно ще се справят.

От друга страна, Mercedes е на „червено“, тъй като средните емисии от двигателите с вътрешно горене все още са твърде високи - 10 г/км над позволеното. В същото време марката не може да се похвали и с успешен електрически преход, тъй като само 17% от продажбите са на чисто електрически автомобили в сравнение с 25% за BMW - неговия исторически конкурент.

Единственият начин Mercedes да се съобрази с разпоредбите е да прибегне до „формулата за обединяване“, което означава закупуване на кредити за емисии от по-чисти производители. В този случай групата от Щутгарт ще трябва да си партнира с Volvo и Polestar – дъщерни дружества на Geely Group.


0 от 500