fallback

Проучване: Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното

Причината е, че повечето им собственици рядко или почти никога не зареждат батериите им

Обещанията за ефективност и устойчивост на плъг-in хибридните превозни средства (PHEV) отново са поставени под въпрос. Нови данни, публикувани от Европейския съюз, разкриват, че тези автомобили отделят средно почти пет пъти повече въглероден диоксид, отколкото е посочено в официалните тестове, което отново отваря дебата за тяхната роля в прехода към мобилност с нулеви емисии.

Организацията "Транспорт и околна среда" (T&E), която анализира данни от Европейската агенция по околна среда, предупреждава, че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове. Разликата е значителна. Тя представлява пропуск, който поставя под въпрос твърденията на производителите за предполагаемо подобрение в ефективността на тези модели.

Плъг-ин хибридите комбинират захранван от батерия електромотор, който трябва да се презарежда чрез свързване към мрежата, с бензинов или дизелов ДВГ. На теория тази формула позволява градска мобилност с ниски емисии, поддържана от електричество, и удължен пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене. На практика обаче данните за реалната употреба показват, че повечето шофьори рядко или никога не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.

Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране. Заключението е ясно: случващото се на пътя е далеч от това, което тестовите лаборатории предполагат.

Въпреки това, европейската автомобилна индустрия засили натиска върху Брюксел. В началото на септември лобито на индустрията призова ЕК да отмени новите правила, предназначени да отразяват по-точно замърсяването от PHEV при изчисляване на климатичните цели. Ако това искане бъде успешно, производителите биха могли да удължат предлагането на тези модели на пазара като "зелена" алтернатива след 2035 г., крайният срок, определен за края на превозните средства с ДВГ в Европа.

T&E настоява, че ЕК трябва да устои на натиска от индустрията. "Плъг-ин хибридите остават по-вредни за климата, отколкото твърдят производителите, а разликата с реалността само се е увеличила", казва Люсиен Матийо, директор на автомобилната индустрия на организацията. "ЕС не трябва да си затваря очите. От съществено значение е да се запазят вече договорените коефициенти на полезност за 2025 и 2027 година", добави той.

Тези така наречени „коефициенти на полезност“ целят да коригират официалните данни за CO2, принуждавайки производителите да компенсират излишните емисии чрез по-нататъшно насърчаване на 100% електрически превозни средства. Неспазването на това може да доведе до неизпълнение на европейските климатични цели и до санкции.

Бъдещето на плъг-ин хибридите ще бъде в центъра на дневния ред, когато председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен се срещне на 12 септември с представители на автомобилната индустрия, екологични неправителствени организации и други заинтересовани страни от индустрията като част от "стратегическия диалог" за бъдещето на индустрията. Там Брюксел ще трябва да реши дали да се поддаде на натиска от производителите или да запази твърда линия в полза на пълната електрификация.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Демек не е за РадиоТочката, с дизеловия дръгел, дето е електричар само у форумето :)))
  • #18
    Дизел ама друг път ( преди 2 месеца )
    Карам Хюндай Тусон плъгин. За 105000 км средния разход е 2.7км на 100. А колата е голяма, висока, с голямо челно съпротивление. Извънградско от Гърция до БГ ми дава 6-7на 100. Плъгина пести доста и извънградско. Зарежда се батерията на всяко спускане или по рязко намаляване на скоростта. Не е обаче за джигити. Ако не спазваш ограниченията и караш с 160-170 разхода сигурно ще е 9-10 на 100.
  • #17
    . ( преди 2 месеца )
    До 16. Освен това, попитай турбо колко от неговите 30 000 км годишно са градско? Ще се учудя ако са 90% извънградско. Вероятно ще са повече и няма да има и 10% градско. Затова му препоръчах да си купи дизелова баничарка и да не се занимава с ток и хибриди.
  • #16
    . ( преди 2 месеца )
    Само така си мислиш. Дизелът и в града харчи по-малко, но понеже сте еколози с промити мозъци, не правите разлика между замърсяване на въздуха и въглероден отпечатък. Дизела отделя по-малко въглероден диоксид в града, но замърсява повече. Но както казах шофьорите не се интересуват много от екология. Проблемът е, че при градско шофиране се запушва DPF. Тоест всеки може да избере с кое да направи компромис, докато дойде времето на електромобилите. Техният компромис за сега е само цената.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колата се кара 90% в града.А там дизела харчи по 8л на 100 така че формулировката на задачата ти е грешна.
  • #14
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Веички китайски твърдения трябва да се доказват от независим източник.Второ за 5 минути аз зареждам за 1000км гориво
  • #13
    . ( преди 2 месеца )
    Сега разбираш ли защо са ви промити мозъците и колкото и такива МАТЕМАТИЧЕСКИ И ФИЗИЧЕСКИ примери от реалността да ви давам, ще ВЯРВАТЕ, че хибридите са по-икономични и екологични? Реалната им икономия и екология е само в града по светофарите. За всичко друго дизелът е по екологичен и икономичен.
  • #12
    . ( преди 2 месеца )
    Дизеловата баничарка на Турбо с разход 4 литра на сто за 30 хиляди километра гори 1200 литра дизел, отделя 3.2 тона въглероден диоксид и му струва 2832 лева за гориво. Бензиновият плъгин хибрид със 6 литра на сто гори 1800 литра, отделя 4.2 тона въглероден диоксид и струва 4320 лева. Разликата е близо един тон повече емисии и почти 1500 лева повече разход за хибрида само за една година. А той сменя баничарките на 10 години, което спестява 15 000 лв на него и 10 тона СО2 ЗАЩОТО КАРА ДИЗЕЛ
  • #11
    . ( преди 2 месеца )
    До пръц пръц. Не четеш между редовете. Замърсяването в случая е най-малкият проблем, който рядко интересува повечето от шофьорите. Повечето се интересуват от това колко им върви и колко им гори автомобила. А за да отделя 139 г на километър, означава че гори 6 литра на 100, а шофьора е купил автомобила защото са го излъгали че харчи 1,2 на 100. Дали ще повтори? Турбо също искаше да си купува хибридна баничарка и го спрях. Добре че ме послуша а не послуша технически неграмотните инженери тук
  • #10
    До #5 ( преди 2 месеца )
    Тебе трябва да отрежат от тока, да караш на газени лампи, и никаква кола, кон и каруца да караш. Не ти трябва въобще ток, то всичко на ток много замъсява.
fallback
Последни