fallback

Проучване: Плъг-ин хибридите замърсяват 5 пъти повече от обявеното

Причината е, че повечето им собственици рядко или почти никога не зареждат батериите им

Обещанията за ефективност и устойчивост на плъг-in хибридните превозни средства (PHEV) отново са поставени под въпрос. Нови данни, публикувани от Европейския съюз, разкриват, че тези автомобили отделят средно почти пет пъти повече въглероден диоксид, отколкото е посочено в официалните тестове, което отново отваря дебата за тяхната роля в прехода към мобилност с нулеви емисии.

Организацията "Транспорт и околна среда" (T&E), която анализира данни от Европейската агенция по околна среда, предупреждава, че PHEV-овете отделят 139 грама CO2 на км, в сравнение с едва 28 грама на км, отчетени в официалните тестове. Разликата е значителна. Тя представлява пропуск, който поставя под въпрос твърденията на производителите за предполагаемо подобрение в ефективността на тези модели.

Плъг-ин хибридите комбинират захранван от батерия електромотор, който трябва да се презарежда чрез свързване към мрежата, с бензинов или дизелов ДВГ. На теория тази формула позволява градска мобилност с ниски емисии, поддържана от електричество, и удължен пробег благодарение на двигателя с вътрешно горене. На практика обаче данните за реалната употреба показват, че повечето шофьори рядко или никога не презареждат батериите си, което увеличава разхода на гориво и емисиите.

Докладът се основава на данни от 127 000 автомобила, регистрирани през 2023 г., чиито монитори за гориво предоставят по-точно отражение на ежедневното шофиране. Заключението е ясно: случващото се на пътя е далеч от това, което тестовите лаборатории предполагат.

Въпреки това, европейската автомобилна индустрия засили натиска върху Брюксел. В началото на септември лобито на индустрията призова ЕК да отмени новите правила, предназначени да отразяват по-точно замърсяването от PHEV при изчисляване на климатичните цели. Ако това искане бъде успешно, производителите биха могли да удължат предлагането на тези модели на пазара като "зелена" алтернатива след 2035 г., крайният срок, определен за края на превозните средства с ДВГ в Европа.

T&E настоява, че ЕК трябва да устои на натиска от индустрията. "Плъг-ин хибридите остават по-вредни за климата, отколкото твърдят производителите, а разликата с реалността само се е увеличила", казва Люсиен Матийо, директор на автомобилната индустрия на организацията. "ЕС не трябва да си затваря очите. От съществено значение е да се запазят вече договорените коефициенти на полезност за 2025 и 2027 година", добави той.

Тези така наречени „коефициенти на полезност“ целят да коригират официалните данни за CO2, принуждавайки производителите да компенсират излишните емисии чрез по-нататъшно насърчаване на 100% електрически превозни средства. Неспазването на това може да доведе до неизпълнение на европейските климатични цели и до санкции.

Бъдещето на плъг-ин хибридите ще бъде в центъра на дневния ред, когато председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен се срещне на 12 септември с представители на автомобилната индустрия, екологични неправителствени организации и други заинтересовани страни от индустрията като част от "стратегическия диалог" за бъдещето на индустрията. Там Брюксел ще трябва да реши дали да се поддаде на натиска от производителите или да запази твърда линия в полза на пълната електрификация.

fallback
  • #59
    А ( преди 2 месеца )
    Някакво нпо, усвоява кинти, за да пише глупости и не произвежда нищо освен празни приказки. Затова пък иска да фарира цяла индустрия и да тормози европейците да купуват недомислени елизмишльотини насила и да налага зелени талибанщини. Зелената сделка е време да утече в канала, тва е утопична простотия и крадене на пари буквално от въздуха!
  • #58
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости, имам такъв автомобил,всеки ден го карам, минавам около 50 км и предимно на ток , дори и една трета не минавам за година на двигател и трябва да сменям маслото. Много удобен автомобил който кара градско и има условия да си го зарежда вкъщи , сега. Купувам втори за другата част от семейството.
  • #57
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Днеска да не запали дръгела, а, Т р о т и н е т к а :)))
  • #56
    . ( преди 2 месеца )
    Когато след две-три години продажбите на електромобили преминат 30% пазарен дял в световен мащаб, антиелектриците ще казват Е да ама през 2025 ти казахме че са по-малко от 30% И тогава беше вярно. Но въобще няма да си признаят че по това време са говорили за сривове на продажбите на електромобили и отминаване на модата им. Ще заправят че са говорили че до морето няма зарядни станции за електромобили. Че никъде няма мегаватови зарядни станции, а само в Китай, че зареждането е бавно и отнема час
  • #55
    . ( преди 2 месеца )
    Хлъзгавият шаран шекерчо гостенинов Димов сега излиза с тезата че това което съм говорил преди години вече се е случило и Не трябвало да казвам какво са говорили за днес те преди години, защото ги е срам. А сещаш ли се, че след две години ще те е срам от това което говориш днес и ще се молиш да не го цитирам? Кажи например за срива на продажбите на електромобили и бъдещето на синтетичните горива и водорода? За никога повече от 30% електромобили? За твърдотелните батерии на Toyota за 2026?
  • #54
    . ( преди 2 месеца )
    До ха-ха. Пак си гледал в огледалото шекерчо. Не случайно съм дал датата на публикуването на мнението - 27 януари 2024 година. Тази теза защитавахте всички антиелектрически никове няколко месеца след това и смятахте Как се изчислява "средно аритметично на процент" от променлива. Въпреки че ви цитирах фактите от сайта на ЕСО за производството от слънце януари месец! Цитирахте данни от 2020 година за да ми докажете, че греша и фотоволтаиците никога няма да станат сериозен източник на енергия
  • #53
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети вади факти от преди години и ги прилага като опорки за днес.Имаше статия преди няколко години,че ФЕЦ не надхвърля 3% средногодишно,сега е повече все пак сме 2025 година.Но електрощрауса е пътешественик във времето,прилага опорки от 2020 година.
  • #52
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети е хлъзгав като шаран намазан със смазка.Върти суче,като френски ключ на обла гайка.
  • #51
    . ( преди 2 месеца )
    В статията : Какво е да караш водородна кола: тестваме новото BMW iX5 Hydrogen Константин Томов 27.01.2024 #35 Гост "ФЕЦ в момента произвежда само 9,2%.Лятото стига до 30% за няколко часа.Пресметнато целогодишно и денонощно,делът на ФЕЦ е под 3%. Мити4ен математико,3% е средногодишното производство на ток от ФЕЦ.През зимата производството от ФЕЦ е около 1%."
  • #50
    . ( преди 2 месеца )
    А иначе функционално неграмотния психопат си е функционално неграмотен психопат и си мисли че всички са функционално неграмотни като него и няма да видят, че само преди минути съм препоръчвал дизели и ще повярват на тебе защото в 100% от мнението си препоръчвам единствено и само електромобили и то с точно определена марка, точно така като ти препоръчваш единствено и само Toyota hybrid и нищо друго.
fallback
Последни