Първото поколение Mazda6 (2002-2008 г.) е емблематичен и впечатляващ автомобил за времето си, популярен и в България. Годините на експлоатация обаче разкриха редица слаби места в "шестицата", които могат значително да развалят впечатлението от автомобила. Разказваме ви за пет типични проблема, които потенциалният собственик трябва да знае.
Пет проблема при Mazda6 на старо (ГАЛЕРИЯ):
Шестстепенната ръчна скоростна кутия, която се монтира след рестайлинга в тандем с двигателите 2.0 и 2.3, като цяло е надеждна и е проектирана за над 250 000 км. При 2.3-литровия двигател обаче, проблемът възниква след 120 000–160 000 км. Зацепването на предавките се влошава, особено на трета, и се появяват вибрации при превключване.
Какво да се направи
Това са признаци на износване на синхронизаторите, предимно на трета предавка. Причината е голямото натоварване на трансмисията поради агресивен стил на шофиране, както и стареенето на трансмисионното масло. За профилактика се препоръчва смяна на маслото на всеки 60 000 км и избягване на резки превключвания при висока скорост.
При първите признаци на трудно включване на предавките си струва да се проведе диагностика - на ранен етап е възможен частичен ремонт, в противен случай ще е необходима смяна на синхронизаторите.


2