Първото поколение Mazda6 (2002-2008 г.) е емблематичен и впечатляващ автомобил за времето си, популярен и в България. Годините на експлоатация обаче разкриха редица слаби места в "шестицата", които могат значително да развалят впечатлението от автомобила. Разказваме ви за пет типични проблема, които потенциалният собственик трябва да знае.
Пет проблема при Mazda6 на старо (ГАЛЕРИЯ):
Предното окачване на първото поколение е с три носача от всяка страна. Дизайнът осигурява добра управляемост, но е по-лош по надеждност от по-простите конструкции. На практика ресурсът на повечето маншони и шарнири ограничен до 100 000 км. След 60 000 км лагерите на главините често започват да вият.
Какво да се направи
Причината за ускореното износване е лошата защита на шарнирите от влага и замърсявания, както и голямото натоварване на окачването по време на активно шофиране или експлоатация по лоши пътища. За да се удължи животът, се препоръчва редовна проверка на окачването, да се следи състоянието на маншоните и да се проверява луфтът при всяко техническо обслужване. При смяна на носачите е по-добре да се използват висококачествени аналози. Препоръчително е лагерите да се сменят веднага, когато се появи виене.


3