IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

4x4 и разход 5 л/100 км: Toyota представи нова версия на Prius

Вариантът HEV AWD XLE може да се похвали с по-нисък шум и повече пространство в салона

В Южна Корея започнаха продажбите на нова модификация на Toyota Prius - хибридна версия на HEV AWD XLE със система за задвижване на четирите колела E-Four. Пускането на тази модификация разшири гамата Prius до три варианта.


Toyota Prius


Задвижването на четирите колела се осъществява благодарение на електрически мотор с мощност 30 kW на задната ос. В комбинация с основния силов агрегат това осигурява обща мощност от 199 к.с. и сертифициран разход на гориво на ниво от 5 литра на 100 км. Липсата на задвижващ вал намалява нивата на шум, намалява теглото на автомобила и спестява място в зоната на задните седалки.

Автомобилът получи подобрена регенеративна спирачна система, която повишава ефективността по време на шофиране. Водачите могат да наблюдават работата на задвижването на четирите колела чрез мултиинформационния дисплей.


Toyota Prius


За купувачите е предвидена специална финансова програма "Amazing Switch", която гарантира запазването на до 65% от остатъчната стойност на автомобила след три години. Основното ниво е 55%. Цената на модела е 45,3 милиона вона (32 500 долара).

Toyota организира и онлайн тест-драйв на Prius HEV и PHEV. Участниците имат възможност да тестват автомобила дистанционно и да получат награди. 


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Разбира се че аз ще се въртя като фурнаджийска лопата когато ми задаваш въпрос кой е най-подходящият автомобил. Точно както Ако ме питаш С какъв чук е най-добре да завиваш болтове или с какъв гаечен ключ да бъркаш бетон. Разбира се че за турбо който иска да си купи баничарка е най-добре да е на дизел, за някой който кара предимно градско, най-добре е хибрид Ако карам много или чист бензин при по-малко километри, А за хора които карат по 200-300 км на ден електромобил или дизел.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 12. Сектанта еделот е този който вярва че има един единствен подходящ автомобил за всички задачи и всички останали автомобили се купуват от едеоти дето нищо не разбират от коли иначе щяха да карат точно като неговата и никаква друга.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Toyota е първият производител който започна да измерва качеството си с 1/1 милион дефекти докато европейските до ден днешен са 1/хиляда (IPTV). Това само по себе си говори за качество.
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Форумният идЕот, тротинетко точков пак е изтъван от психото ))) 5 на 100 на БЕНЗИН + 4х4 бе малoyмнико...дизела бил по-добър се изтърва форумният идЕот ама иначе превъзнася китайските еднадневки и тРесла преди това )))
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До: LessKeys ( преди 2 месеца )
    Защо реши, че е за близки разстояния?! Това е среден модел кола, която е перфектна точно за дълги преходи, а бонус е че ако я караш в града ще ти дава много по-добра икономия от всеки един автомобил с ДВГ, а ако си в Германия или зап.европа ще ти излиза по-евтино дори от електрически автомобил. Само с този разход нещо са ги понатиснали. Това 5/100 е доста според мен. Това е максимален разход. Не зная как го мерят, но моя Приус 3 все още ми дава разход под 5 дори и зимата с климатроник.
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    LessKeys ( преди 2 месеца )
    Prius е кола за семейства с 1-2 малки деца. Предназначена е за ежедневието - ходене до работа, магазин и разходки на близки разстояния море, планина. "4по4"-то е с тази цел качваш се на планината, завалява слаб сняг - 2-3 см и се прибираш спокойно. Ако някой очаква нещо повече, греши! Ако изкарваш повече от 5000$ месечно, са ти 6 заплати, което при лизинг се изплаща за 2-3 години. Това е непонятното за българина. В България, ако някой изкарва толкова пари, ще иска да кара Maybach.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    LessKeys ( преди 2 месеца )
    Prius е кола за семейства с 1-2 малки деца. Предназначена е за ежедневието - ходене до работа, магазин и разходки на близки разстояния море, планина. "4
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Винаги се радвам как антиелектриците слагат минуси на собствените си опорни точки! Особено пък когато говоря с факти и цифри дадени от самите тях. Така и не се усещат че един факт не е нито добър нито лош А зависи от контекста в който го поставяш. Точно затова няма и добри и лоши автомобили и технологии, а подходящи и неподходящи. Очевидно Toyota prius не е лош автомобил, но не е и универсален и при определени обстоятелства всеки дизел го бие по ефективност
  • #7
    4 rate up comment 17 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И какво точно са постигнали от Toyota през 2025? Разход с пет на 100 на хартия? Старата баничарка на турбо, която е произведена през 2014 година и вероятно е модел 2012, харчи 4 на 100 претоварена с багаж, въпреки че е на над 300 хиляди километра. Този prius само може да завижда!
  • #6
    2 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Първото, което трябва да направите в нова тойота е да погледнете тавана. Там ще видите тензух, който може и да виси на места още от завода.