IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Volvo: Всички нови автомобили ще бъдат електрически до 2035

В BMW смятат този подход за грешка, искат клиентът да има право на избор

Преди повече от четири години Volvo обяви, че ще премине изцяло на електрически автомобили до края на десетилетието. Но реалността скоро се оказа ясна, показвайки, че възходът на електромобилите не се развива толкова бързо, колкото се надяваше компанията, собственост на Geely. В крайна сметка шведите се отказаха от обещанието си да се продават само електрически автомобили до 2030. Новата им цел е plug-in хибридите и изцяло електрическите автомобили да представляват 90 до 100% до края на десетилетието.


Volvo


Въпреки това Volvo все още вярва, че краят на ДВГ е близо. След като произведе последния си дизелов двигател преди около година и половина, автомобилният производител вече вижда срок на годност и за бензиновия двигател. В интервю за Bloomberg, главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон направи смела прогноза:

„Индустрията ще бъде електрическа - няма връщане назад. Може да отнеме малко повече време в някои региони, но посоката е ясна. След около 10 години всички автомобили ще бъдат електрически и ще бъдат по-евтини.“

Това е интересно твърдение, като се има предвид, че продажбите на електрически превозни средства на Volvo всъщност падат. През първите осем месеца на годината компанията продаде само 90 326 превозни средства без двигател с вътрешно горене, което е огромен спад от 24% в сравнение със същия период на 2024. Дори plug-in хибридите се понижиха леко, с един процент - до 107 380 бройки. Чисто бензиновите модели и меките хибриди паднаха със седем процента до 253 376. Като цяло Volvo не е имала добра година досега, като общите доставки са намалели с 10% до 498 464 автомобила.

Въпреки това, 74-годишният изпълнителен директор остава уверен, че Volvo може да се възстанови, ако направи правилните ходове. Самуелсон каза пред Bloomberg, че компанията трябва да пусне нови plug-in хибриди, които той описва като „електрически автомобили с резервен двигател“. Не е ясно дали е имал предвид plug-in хибриди с дълъг пробег като новия XC70 или електрически автомобили с удължаване на пробега, които използват бензинов двигател като генератор. Компанията майка Geely вече е запозната с технологията за удължаване на пробега чрез съвместното си предприятие Horse с Renault.

Изцяло електрическата визия на Самуелсон може да създаде проблеми за някои традиционни автомобилни производители. Той вярва, че индустрията е на път към голямо преструктуриране и докато някои „компании ще се адаптират към новите обстоятелства и ще оцелеят, други няма да го направят“. Гледайки напред към електрическата ера, започваща около 2035, той прогнозира, че „две или три много силни китайски марки“ ще бъдат сред доминиращите сили, докато старата гвардия, или това, което е останало от нея, ще бъде принудено да се изправи пред нова реалност.

Не всички утвърдени имена виждат нещата по един и същи начин. BMW, например, не иска да се откаже от двигателите с вътрешно горене през 2035 - годината, в която ЕС планира да забрани продажбите на нови двигатели с вътрешно горене. Mercedes предупреди, че индустрията може да се „срине“ в Европа, ако забраната продължи. Audi и Porsche също смятат, че е преждевременно да се заемат изцяло с електрически превозни средства след по-малко от десетилетие.

Високопоставени представители на автомобилните производители ще се срещнат в петък с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, за да обсъдят забраната, която според главния изпълнителен директор на Mercedes - Ола Калениус, е „просто вече неосъществима“.

0 от 500
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ивенил ( преди 2 месеца )
    Колите на ток са много опасни .Батериите са разположени най отдолу на МПСЕдна ексглокзия от от Тея батерии и няма да ни съберат по чертеж даже.За мене това са подвижни електрически бомби.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пламен ( преди 2 месеца )
    След 15 години майсторите ша сменяват само гуми ме съмнява
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Sess ( преди 2 месеца )
    Volvo, отдавна са китайски и нямат нищо общо със Швеция, така, че написаното "шведите се отказаха . ."е пълна безсмислица и манипулация на хората, които не знаят горния факт.Разбира се, че ще натискат към електричките, Китай са по-добри там отколкото в конвенционалните автомобили.
  • #18
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Хамрун Вадуцки ( преди 2 месеца )
    Бог да го прости Волво, хубави коли бяха. Още си спомням за едно 740 комби турбодизел. Приятно за каране, хубаво вози а за багаж все едно имаш товарен вагон.
  • #17
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Volvo fen car ( преди 2 месеца )
    Хакан е името на шефа на Волво. Това казва всичко. Съсипаха една от най хубавите коли в света. Този свят отива в пропастта и няма измъкване. След 10 години света няма да е това място което познаваме.
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така че не се притеснявай, докато вие обсъждате дали, моите въпроси винаги са били кога. Коя от вашите прогнози се сбъдна? Остана ви удоволствието да плюете по личности и компании, да търсите пропуснати запетайки в мненията, но избягвате основната тема на разговор - към кои технологии преминава света, въпреки че вие вярвате че това никога няма да стане. А също така преминава ли към вашите технологии - водород и синтетични горива?
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Така е. Въобще не се сбъднаха прогнозите ми че светът ще е преминава към електромобили, батерии и възобновяема енергия и никой не може да го спре. Осъществиха се прогнозите че Тесла никога няма да продаде 500 000 автомобила защото не може да построи чак толкова много заводи. Материалите за батерии свършиха и преход да се отлага. Също така сме на свещи, защото токът от фотоволтаици е адски скъп и не достига.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Споко! На троти нети прогнозите никога не му се сбъдват.
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До 12. Всичките сравнения на антиелектриците и всичките им практически примери са подобни. Сравняват зелен крокодил със зелен светофар И правят логически и математически изводи от тези сравнения. Три зелени крокодила плюс три зелени мигания на светофара, правят шест часа зареждане на електромобил. А най-любимото ми е, като попитат на днешната електропреносна мрежа как ще зареждаме 3 милиона електромобила през 2050 година? Въпреки че според мен и тогава в България електромобилите ще са по-малко
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Хахахаха. Ами ти сравняваш продажби на коли от стотици години, с продажби на нови електрически коли. Сравни продажбите на нови електрически с нови с ДВГ, а не общия пазар. На пазара са коли с ДВГ, когато още не е имало електрически. Сравняват се новите продажби, по нови цени и нови конглокенти.