IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Volvo: Всички нови автомобили ще бъдат електрически до 2035

В BMW смятат този подход за грешка, искат клиентът да има право на избор

Преди повече от четири години Volvo обяви, че ще премине изцяло на електрически автомобили до края на десетилетието. Но реалността скоро се оказа ясна, показвайки, че възходът на електромобилите не се развива толкова бързо, колкото се надяваше компанията, собственост на Geely. В крайна сметка шведите се отказаха от обещанието си да се продават само електрически автомобили до 2030. Новата им цел е plug-in хибридите и изцяло електрическите автомобили да представляват 90 до 100% до края на десетилетието.


Volvo


Въпреки това Volvo все още вярва, че краят на ДВГ е близо. След като произведе последния си дизелов двигател преди около година и половина, автомобилният производител вече вижда срок на годност и за бензиновия двигател. В интервю за Bloomberg, главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон направи смела прогноза:

„Индустрията ще бъде електрическа - няма връщане назад. Може да отнеме малко повече време в някои региони, но посоката е ясна. След около 10 години всички автомобили ще бъдат електрически и ще бъдат по-евтини.“

Това е интересно твърдение, като се има предвид, че продажбите на електрически превозни средства на Volvo всъщност падат. През първите осем месеца на годината компанията продаде само 90 326 превозни средства без двигател с вътрешно горене, което е огромен спад от 24% в сравнение със същия период на 2024. Дори plug-in хибридите се понижиха леко, с един процент - до 107 380 бройки. Чисто бензиновите модели и меките хибриди паднаха със седем процента до 253 376. Като цяло Volvo не е имала добра година досега, като общите доставки са намалели с 10% до 498 464 автомобила.

Въпреки това, 74-годишният изпълнителен директор остава уверен, че Volvo може да се възстанови, ако направи правилните ходове. Самуелсон каза пред Bloomberg, че компанията трябва да пусне нови plug-in хибриди, които той описва като „електрически автомобили с резервен двигател“. Не е ясно дали е имал предвид plug-in хибриди с дълъг пробег като новия XC70 или електрически автомобили с удължаване на пробега, които използват бензинов двигател като генератор. Компанията майка Geely вече е запозната с технологията за удължаване на пробега чрез съвместното си предприятие Horse с Renault.

Изцяло електрическата визия на Самуелсон може да създаде проблеми за някои традиционни автомобилни производители. Той вярва, че индустрията е на път към голямо преструктуриране и докато някои „компании ще се адаптират към новите обстоятелства и ще оцелеят, други няма да го направят“. Гледайки напред към електрическата ера, започваща около 2035, той прогнозира, че „две или три много силни китайски марки“ ще бъдат сред доминиращите сили, докато старата гвардия, или това, което е останало от нея, ще бъде принудено да се изправи пред нова реалност.

Не всички утвърдени имена виждат нещата по един и същи начин. BMW, например, не иска да се откаже от двигателите с вътрешно горене през 2035 - годината, в която ЕС планира да забрани продажбите на нови двигатели с вътрешно горене. Mercedes предупреди, че индустрията може да се „срине“ в Европа, ако забраната продължи. Audi и Porsche също смятат, че е преждевременно да се заемат изцяло с електрически превозни средства след по-малко от десетилетие.

Високопоставени представители на автомобилните производители ще се срещнат в петък с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, за да обсъдят забраната, която според главния изпълнителен директор на Mercedes - Ола Калениус, е „просто вече неосъществима“.

0 от 500
  • #11
    11 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Електрическите коли са прекалено скъпа инвестиция.
  • #10
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Истина ( преди 2 месеца )
    Незнам дали знаете, но ето ви един въпрос за сто бона тип стани богат.. Знаете ли колко процента представляват всички продадени в Европа ел коли спрямо всички коли в Европа...... Отговорът е 2%..Сами си правете изводите за ел бъдещето на колите. И най-хубавото е, че хората в Европа не ги искат
  • #9
    7 rate up comment 16 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Но знаете ли каква е иронията? Едно време разправях, че след като се изравнят цените, голяма част от шофьорите ще преглътнат бавното зареждане, защото то не е чак толкова голям приоритет, ако цената на километър им е по-ниска, отколкото на бензин или дизел. Но със забавянето на изравняването на цените заради световните катаклизми напоследък, вече няма да има нужда да се правят и компромиси с бавното зареждане, защото 500 км вече се зареждат за 5 минути. Тоест дори не трябва да се правят компроми
  • #8
    5 rate up comment 11 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До ха-ха гост. Шекерчо, кои прогнози не се сбъдват? Че продажбите на електромобили се увеличават с всяка изминала година и скоро ще дойде онова никога никога никога за което говори гуруто Акио Тойода и пазарният дял ще премине 30%? Омръзна ми да повтарям, че вече въпроса въобще не стои Дали, А кога това ще се случи. Положението ще стане катастрофално за ДВГ точно в момента в който цените се изравнят. За това пак не е въпросът дали, а кога ще се изравнят.
  • #7
    12 rate up comment 7 rate down comment
    MIKE ( преди 2 месеца )
    След като премина в китайски ръце Волво се плъзга все по-надолу и по-надолу.
  • #6
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Чистокръвния швед Хакан, хвърля пак на боб, вместо да види реалността, че Волво върви към фалит. То всъщност си е негово право, но към 2035 г. ще е минал отдавна 80 години и едва ли ще помни какво е казал.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 месеца )
    Не и моят! Да му мислят собствениците на Волво.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На всеки модел на Volvo си има оригинал на Geely. Китайците ги делят колите на 4 вида: ДВГ, последователен хибрид, паралелен хибрид, електричка. Останалите недоразумения при тях не съществуват. Всъщност Geely тази година се представя много добре, основно със серията Galaxy. Точно заради нея се забави ръста на BYD. На практика двете фирми си изядоха проценти на конглокента. Ще бъде интересно, в момента Geely е по-агресивната.
  • #3
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Продажбите на Тесла и Волво падат,но те продължават да мечтаят.
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Иска му се на китайския ти шеф да е така. Нещо ви пада пазарната капитализация.