Търсите евтин автомобил от Япония, произведен през първото десетилетие на този век. За съжаление, дори проверени от времето модели имат много слаби места, тъй като ресурсът на част от системите и агрегатите им се оказва по-малък от очакваното. Представяме ви японски 5 компактни модела, които се чупят по-често от останалите.
Пет проблемни компактни модела от Япония (ГАЛЕРИЯ)
Най-надеждната е обикновената „механика“, особено 6-степенната след рестайлинга. Дори остарялата 4-степенна "автоматична" скоростна кутия е много по-за предпочитане - с редовна смяна на маслото, тя лесно издържа 250 000 - 300 000 км. Но вариаторът, който се намира на някои от екземпляите, изисква стриктно спазване на температурния режим и е препоръчително маслото да се сменя на всеки 40 000 км.
Има въпроси относно двигателите. Всички бензинови двигатели на Corolla имат верижно задвижване на ангренажа и са склонни да изразходват масло. Старият 1.4 (4ZZ-FE) е най-малко податлив на това и веригата му изисква подмяна приблизително на всеки 120 000 км. След рестайлинга се появи 1NR-FE с обем 1,3 литра. Той страда от висок разход на масло дори по време на гаранционния период. Често, на 100 000 км, се налага ремонт с подмяна на бутала и пръстени.
Най-разпространеният агрегат е 1.6 (1ZR-FE). Коксуването на буталните пръстени е възможно на 150 000 км. Ангренажната верига и фазовите регулатори обикновено се сменят приблизително по едно и също време.


1