fallback

Германия срещу Европа в спор за бъдещето на ДВГ

Производители и политици се обединяват срещу забраната, която влиза в сила след 10 години

Европейската автомобилна индустрия е разделена относно забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035. В Германия, основната движеща сила на сектора в Европа, съпротивата срещу решението на ЕС се засилва, като тя не е само от страна на самите производители, но и на политически лидери и автомобилни асоциации.

Всички те (или почти всички) са съгласни, че електрическите превозни средства са бъдещето. Това, което се поставя под въпрос и се оспорва, е пътят към постигането на тази цел, особено предвид последните трудности, пред които са изправени марките в наши дни.

Големите са притеснения са относно по-високи производствени разходи, несигурността на потребителите, недостатъчно развитата инфраструктура за зареждане в Европа, доминацията на китайските производители във веригата за доставки и 15-процентните мита, наложени наскоро от Доналд Тръмп.

Според медиите в Германия различни политически и индустриални формирования се обединяват, за да подготвят съвместна стратегия срещу европейската забрана от 2035. И всички те изглеждат убедени в едно нещо - plug-in хибридната технология трябва да бъде основният фокус на този преход.

Основните политически партии вече са заели позиция, в по-голяма или по-малка степен. Консервативният алианс ХДС/ХСС открито призовава за отмяна на забраната и за фокусиране върху PHEV. Социалдемократическата партия (ГСДП) е разделена по въпроса, въпреки че най-голямата фракция в нея вече е отворена да обмисли хибридни технологии, особено за автопаркове в ЕС.

„Електрическите технологии са единствената реална възможност за германската автомобилна индустрия“, твърди ГСДП. Лидерът на ХСС Маркус Сьодер е още по-директен: „Ако не реагираме бързо, стотици хиляди работни места ще бъдат заложени на карта. Трябва да спрем постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене сега. Нуждаем се от технологична отвореност. Правилно е да насърчаваме електрическите превозни средства, но би било сериозна грешка да разчитаме изключително на тях.“

IG Metall - най-големият синдикат в металургичната индустрия в Германия и Европа, както и Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), също призовават за по-голяма технологична отвореност и по-широк подход. Очаква се скоро в Германия да се проведе автомобилна среща на върха, за да се постигне обща позиция, която да бъде представена на Европа.

Друга важна и дългоочаквана среща е планирана да се проведе на 12 септември. Производителите ще се срещнат с европейските лидери в рамките на „Стратегически диалог“ за бъдещето на европейската автомобилна индустрия. И също ще настояват за отмяна на забраната, като това вече беше анонсирано от ACEA (Асоциацията на автомобилните производители в Европа).

„Постигането на строгите цели за емисиите на CO2 за автомобили и микробуси през 2030 и 2035 е просто невъзможно в днешния свят. Електрическите превозни средства ще поведат промяната, но трябва да има място и за plug-in хибриди, удължаващи пробега, високоефективни превозни средства с двигатели с вътрешно горене, водород и декарбонизирани горива“, обявиха от Асоциацията в специално писмо.

Документът на ACEA отива по-далеч, като посочва именно 12 септември като решеващ за индустрията. „Следващият стратегически диалог е моментът да променим курса. Това е последната възможност на ЕС да адаптира политиките си към настоящите пазарни, геополитически и икономически реалности, или рискува да застраши една от най-успешните и конкурентоспособни в световен мащаб индустрии. Пътят изисква повече прагматизъм и гъвкавост, за да се поддържа двигателят на европейския автомобилен сектор.“

fallback
  • #8
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Троти нети отново зарежда на китайски бързи зарядни станции,каквито в България скоро няма да видим.
  • #7
    . ( преди 2 месеца )
    До 5. Всъщност причината за изоставането на европейската автомобилна промишленост са именно работните места. Запазването на работните места при намаляването на производството и продажбите означава само едно - жестоко оскъпяване на продукцията която става непродаваема. За да оцелее промишлеността трябва да бъдат уволнени поне половината от сегашните служители при запазване на нивото на продажбите. Синдикатите са най-големия враг на автомобилната промишленост
  • #6
    . ( преди 2 месеца )
    "до 2 ( преди 46 минути )Ама за колко време става това зареждане."Извинявай че съм пропуснал - зареждането става за 5 минути от от 5% до 70%, което съответства на 520 км пробег. Пълното зареждане около 10 минути.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Работните места в Европа ще бъдат изгубени с или без забраната за ДВГ. След 10 г. делът в производството на автомобили на Европа ще е 1/2 от сегашният. Иновациите не се случват тук. Прекалено самодоволни и социални сме за да работим усилено за иновации и световно лидерство.
  • #4
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Ама за колко време става това зареждане.
  • #3
    . ( преди 2 месеца )
    Ако искаха да оцелеят, трябваше да се съсредоточат в бързото развитие на електромобилите и батериите, за да не бъдат изместени напълно от китайците, вместо да дават на заден и да инвестират в умиращи технологии вместо в бъдещето. Къде по-смислено щеше да е, да пожелаят Европа да финансира и развива бъдещи технологии за батерии, примерно натриево-йонните, за които имат абсолютно всички суровини в Европа. Само трябва да се инвестира в образование
  • #2
    . ( преди 2 месеца )
    Само преди няколко месеца беше подписана смъртната присъда на ДВГ - зареждане на 520 км пробег от възможни 800 км с едно зареждане, постигнати с LFP батерии. Това е най-евтината химия батерии, която досега се смяташе, че ще се използва само в най-ниско ниво електромобили, защото има ниска енергийна плътност и се зарежда бавно. Като бонус е незапалима. До края на годината трябва да започне производството на 67 модела автомобили с тази батерия. Успех на ДВГ и хибридите
  • #1
    . ( преди 2 месеца )
    ДВГ и европейската автомобилна промишленост могат да бъдат спасени единствено и само, ако започнат забрани за продажби на електромобили или някакви тарифи за оскъпяването им. Иначе ще бъдат изядени с парцалите от китайските автомобилни производители.
fallback
Последни