fallback

Германия срещу Европа в спор за бъдещето на ДВГ

Производители и политици се обединяват срещу забраната, която влиза в сила след 10 години

Европейската автомобилна индустрия е разделена относно забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035. В Германия, основната движеща сила на сектора в Европа, съпротивата срещу решението на ЕС се засилва, като тя не е само от страна на самите производители, но и на политически лидери и автомобилни асоциации.

Всички те (или почти всички) са съгласни, че електрическите превозни средства са бъдещето. Това, което се поставя под въпрос и се оспорва, е пътят към постигането на тази цел, особено предвид последните трудности, пред които са изправени марките в наши дни.

Големите са притеснения са относно по-високи производствени разходи, несигурността на потребителите, недостатъчно развитата инфраструктура за зареждане в Европа, доминацията на китайските производители във веригата за доставки и 15-процентните мита, наложени наскоро от Доналд Тръмп.

Според медиите в Германия различни политически и индустриални формирования се обединяват, за да подготвят съвместна стратегия срещу европейската забрана от 2035. И всички те изглеждат убедени в едно нещо - plug-in хибридната технология трябва да бъде основният фокус на този преход.

Основните политически партии вече са заели позиция, в по-голяма или по-малка степен. Консервативният алианс ХДС/ХСС открито призовава за отмяна на забраната и за фокусиране върху PHEV. Социалдемократическата партия (ГСДП) е разделена по въпроса, въпреки че най-голямата фракция в нея вече е отворена да обмисли хибридни технологии, особено за автопаркове в ЕС.

„Електрическите технологии са единствената реална възможност за германската автомобилна индустрия“, твърди ГСДП. Лидерът на ХСС Маркус Сьодер е още по-директен: „Ако не реагираме бързо, стотици хиляди работни места ще бъдат заложени на карта. Трябва да спрем постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене сега. Нуждаем се от технологична отвореност. Правилно е да насърчаваме електрическите превозни средства, но би било сериозна грешка да разчитаме изключително на тях.“

IG Metall - най-големият синдикат в металургичната индустрия в Германия и Европа, както и Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), също призовават за по-голяма технологична отвореност и по-широк подход. Очаква се скоро в Германия да се проведе автомобилна среща на върха, за да се постигне обща позиция, която да бъде представена на Европа.

Друга важна и дългоочаквана среща е планирана да се проведе на 12 септември. Производителите ще се срещнат с европейските лидери в рамките на „Стратегически диалог“ за бъдещето на европейската автомобилна индустрия. И също ще настояват за отмяна на забраната, като това вече беше анонсирано от ACEA (Асоциацията на автомобилните производители в Европа).

„Постигането на строгите цели за емисиите на CO2 за автомобили и микробуси през 2030 и 2035 е просто невъзможно в днешния свят. Електрическите превозни средства ще поведат промяната, но трябва да има място и за plug-in хибриди, удължаващи пробега, високоефективни превозни средства с двигатели с вътрешно горене, водород и декарбонизирани горива“, обявиха от Асоциацията в специално писмо.

Документът на ACEA отива по-далеч, като посочва именно 12 септември като решеващ за индустрията. „Следващият стратегически диалог е моментът да променим курса. Това е последната възможност на ЕС да адаптира политиките си към настоящите пазарни, геополитически и икономически реалности, или рискува да застраши една от най-успешните и конкурентоспособни в световен мащаб индустрии. Пътят изисква повече прагматизъм и гъвкавост, за да се поддържа двигателят на европейския автомобилен сектор.“

fallback
  • #18
    . ( преди 2 месеца )
    Точно така Гост Захариев ха-ха. За тази реалност на хилядите мегаватови зарядни станции и изградени в Китай само тази година и за автомобилите които зареждат на тях за пет минути говоря. Това е нашата реалност. Очевидно се различава от твоята. Я разкажи за нея? В нея електромобилите Още ли се зареждат за часове, още ли изминават максимум 100 км с едно зареждане и още ли сменяте батерии на всеки две-три години и 50-60 000 км
  • #17
    . ( преди 2 месеца )
    Всъщност психиатричните диагнози се изписват на база съдържанието, а не на база на брой коментари. Достатъчен е и само един коментар, за твоята.
  • #16
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Майко мила. Това е много тежка степен на параноидна шизофрения, съпроводена с халюцинации и граничеща с наркотична зависимост писане на коментари по цял ден - само в тази тема са 10 от общо 15 коментара. Да не дава Господ, но след като е факт, си трябва спешно лечение.
  • #15
    Гост ( преди 2 месеца )
    Коя реалност Теслю митичен?Тази с гигаватовото зареждане за 5 минути? Онази с 50% ръст на Тесла и по един нов завод на Тесла всяка година?
  • #14
    . ( преди 2 месеца )
    Гостенино Захариев, Това май останаха единствените аргументи срещу електромобилите. Други не ти останаха, колкото и да пишеш тати с опорни точки на кой какво бил казал за да отрича реалността като тебе
  • #13
    до долния ( преди 2 месеца )
    Немската икономика е на командно дишане.
  • #12
    Гост ( преди 2 месеца )
    Теслю митичен,пак си ял халюциногенни гъби.
  • #11
    . ( преди 2 месеца )
    А пък когато дойде времето в Европа да се продават такива автомобили с пет минути зареждане, в Китай вече ще зареждат за три минути и това ще са остаряло поколение технологии. За зарядната инфраструктура също недей да береш грижа. Изграждането на зарядна инфраструктура с мегаватови зарядни станции е в пъти по-евтино отколкото с 150 kW
  • #10
    . ( преди 2 месеца )
    Но пък бедният китайски пазар е най-големият автомобилен пазар на света от който зависят продажбите и на немските автомобилни производители. На този пазар вече има инсталирани хиляди мегаватови зарядни станции като за следващите две години трябва да бъдат инсталирани още 10 000. Така че Не бери грижа на китайските автомобилни производители. Помисли това как ще се отрази на германските и европейските.
  • #9
    . ( преди 2 месеца )
    То пък щото ще я видим автомобили последно поколение каквито карат бедните китайци? Ще ги видим през крив макарон през следващите три-четири години. Първо ще си задоволят бедният китайски пазар, а после ще ги продават на още по бедните европейци на двойни цени
fallback
Последни