Филмовото градче на Бавария, в покрайнините на Мюнхен, е виждало доста блясък в стогодишната си история. Алфред Хичкок прави първия си филм тук; в студиото са снимали Елия Казан, Стенли Кубрик, Орсън Уелс, Били Уайлдър, Ингмар Бергман и Оливър Стоун; тук са създадени шедьоври като "Звукът на музиката" и "Кабаре" на Боб Фос, както и фаворитът от детството ми "Приказка без край". Но никога досега прочутото студио не е било домакин на очаквана с такова нетърпение премиера: тази на новото BMW iX3.
Вижте ВИДЕО от първата ни среща с BMW iX3:
Всъщност точната дума е "предпремиера": от BMW са ни поканили в условия на пълна секретност, за да ни покажат първия модел от прословутата Neue Klasse гама месец преди официалното му представяне.
А нетърпението е обяснимо: предстои да видим какво е произлязло от най-голямата инвестиция в развойна дейност в историята на компанията. Всъщност може би най-голямата инвестиция в нов модел изобщо в автомобилната история. BMW вложи 9 милиарда евро само в развойната и изследователска дейност, която ни е дала този автомобил, и още над 11 милиарда допълнителни капиталови разходи. Резултатът е от това е Neue Klasse: изцяло нова концепция за автомобила, която в следващите две години ще се появи в цели 40 отделни модела на германците.
BMW iX3 - ключовите факти (ГАЛЕРИЯ):
Това е първият модел на баварците с шесто поколение електрическо задвижване - което няма почти нищо общо с предишните пет. Архитектурата вече е 800-волтова. Батериите не са призматични, а цилиндрични, с никел-манган-кобалтова химия, и не се монтират в отделни модули, а се вграждат направо в корпуса. Това прави почти невъзможна подмяната на отделна клетка. Но от BMW след над десетилетие опит с електромобилите твърдят, че повреди на отделни клетки се случват изключително рядко. Вместо това германците са извадили от батерията всички компоненти, които потенциално създават проблеми, и са ги събрали в така наречения Energy Master - отделен блок, където са лесно достъпни за ремонт.


3