Филмовото градче на Бавария, в покрайнините на Мюнхен, е виждало доста блясък в стогодишната си история. Алфред Хичкок прави първия си филм тук; в студиото са снимали Елия Казан, Стенли Кубрик, Орсън Уелс, Били Уайлдър, Ингмар Бергман и Оливър Стоун; тук са създадени шедьоври като "Звукът на музиката" и "Кабаре" на Боб Фос, както и фаворитът от детството ми "Приказка без край". Но никога досега прочутото студио не е било домакин на очаквана с такова нетърпение премиера: тази на новото BMW iX3.
Вижте ВИДЕО от първата ни среща с BMW iX3:
Всъщност точната дума е "предпремиера": от BMW са ни поканили в условия на пълна секретност, за да ни покажат първия модел от прословутата Neue Klasse гама месец преди официалното му представяне.
А нетърпението е обяснимо: предстои да видим какво е произлязло от най-голямата инвестиция в развойна дейност в историята на компанията. Всъщност може би най-голямата инвестиция в нов модел изобщо в автомобилната история. BMW вложи 9 милиарда евро само в развойната и изследователска дейност, която ни е дала този автомобил, и още над 11 милиарда допълнителни капиталови разходи. Резултатът е от това е Neue Klasse: изцяло нова концепция за автомобила, която в следващите две години ще се появи в цели 40 отделни модела на германците.
BMW iX3 - ключовите факти (ГАЛЕРИЯ):
Eдното обяснение е в удивителната аеродинамика. Формата на предницата може и да не го подсказва, но този автомобил има коефициент на челно съпротивление 0.24. Което е по-добре от някои хиперколи като Pagani Huayra, от пословично обтекаемата Toyota Prius, и даже от футуристичното BMW i8.
Това е ключово - особено в реалния живот. В тестовия цикъл на WLTP, въздушното съпротивление поглъща около 30% от цялата изразходвана енергия от един електромобил. Но на магистралата поглъща над 60%. Оттам идват драматичните разлики между обещавания и реалния пробег на много модели. Но тук нещата не стоят така.


3