IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Предпазен колан затопля пътника и пести от енергия

Устройството на ZF не само повишава комфорта, но и удължава пробега на електромобила

Един от лидерите в разработката на системи за безопасност на автомобилите - ZF Lifetec, разви една от своите технологии. Това е отопляемият колан Heat Belt, представен преди две години, като компанията вече е готова с негова усъвършенствана версия.


ZF Lifetec


Нов алгоритъм и опционален електронен блок за управление (ECU) гарантират, че Heat Belt 2.0 бързо регулира топлинната си мощност. Ниската консумация на енергия има положителен ефект върху пробега на електрическите превозни средства с батерии, като според ZF тя може да се увеличи с до 6%, особено по време на загряване на интериора на автомобила.

Heat Belt 2.0 допълва съществуващите системи за повърхностно отопление като отопление на седалката или волана и осигурява приятна температура в горната част на тялото. Благодарение на ниската маса на самия колан, усещането за топлина се появява след около минута. След загряване автоматичното регулиране на мощността на нагряване осигурява постоянно приятно усещане за топлина.

Въпреки допълнителната тъкана технология, самият колан е с дебелина само 1,3 милиметра. Той съдържа четири фини нагревателни проводника по необходимата дължина, за да покрие таза и гръдния кош на обитателя. Максималната отоплителна мощност е 60 вата. Започвайки от -5 градуса, топлинният колан достига температура от 40 градуса за по-малко от две минути.

Ядрото на системата е патентован алгоритъм. Той изчислява оптималната отоплителна мощност, като взема предвид телесната температура (приблизително 37 градуса) и температурата на кожата (32 до 34 градуса), външната и вътрешната температура и слънчевата радиация, открита от сензорите на превозното средство.

Данните от автоматичната климатизация (ОВК) също са включени в изчисляването на температурата – за разлика от предишната версия, вече няма нужда от температурен сензор в колана. Основно предимство за пътниците в превозното средство - отоплителната мощност се регулира автоматично, така че не е необходимо ръчно пренастройване.

Използването на Heat Belt 2.0 заедно с други отоплителни системи, обгръщащи тялото, дава възможност за нови концепции за управление на топлината, които намаляват енергийните нужди през студените сезони – особено при електрическите превозни средства. Чрез прилагане на целенасочена топлина към каросерията, вътрешната температура в автомобила може да бъде понижена с около три градуса.


0 от 500