Докато европейските автомобилни производители, чрез асоциацията си ACEA, настояват за смекчаване на плана на Европейската комисия за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, Kia заема противоположната позиция. Ръководителят на компанията в Европа Марк Хедрих заяви, че корейската марка е напълно готова да подкрепи забраната и да се съобрази изцяло с новите норми за вредни емисии.

„Имаме цяла линия електрически превозни средства в процес на разработка и ако трябва да се откажем от пускането им, това би било твърде скъпо. Планираме сто процента съответствие през 2035“, категоричен е Хедрих.
В същото време KIA няма да се отдалечава преждевременно от традиционните технологии, като планира да поддържа производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене и хибриди, докато те са търсени.
Сега производството на електрическия хечбек EV4 вече е установено в Словакия, а през февруари 2026 към него ще се присъедини и по-достъпният B-SUV - EV2, който ще струва около 30 000 евро. Компанията инвестира 108 милиона евро в подготовката на завода за производство на електрически автомобили. Според плановете до 2030 година 74% от продажбите на Кia в Европа ще идват от изцяло електрически модели.
Интересното с позицията на Kia e, че тя не е член на ACEA. В същото време обаче Hyundai участва в Асоциацията, която вече призова за отмяна на забраната на нови автомобили с ДВГ след 10 години.


9