IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Kia тръгна срещу европейските марки, подкрепи забраната на ДВГ

Корейският производител смята, че нова промяна ще струва прекалено скъпо

Докато европейските автомобилни производители, чрез асоциацията си ACEA, настояват за смекчаване на плана на Европейската комисия за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035, Kia заема противоположната позиция. Ръководителят на компанията в Европа Марк Хедрих заяви, че корейската марка е напълно готова да подкрепи забраната и да се съобрази изцяло с новите норми за вредни емисии.


KIA


„Имаме цяла линия електрически превозни средства в процес на разработка и ако трябва да се откажем от пускането им, това би било твърде скъпо. Планираме сто процента съответствие през 2035“, категоричен е Хедрих.

В същото време KIA няма да се отдалечава преждевременно от традиционните технологии, като планира да поддържа производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене и хибриди, докато те са търсени.

Сега производството на електрическия хечбек EV4 вече е установено в Словакия, а през февруари 2026 към него ще се присъедини и по-достъпният B-SUV - EV2, който ще струва около 30 000 евро. Компанията инвестира 108 милиона евро в подготовката на завода за производство на електрически автомобили. Според плановете до 2030 година 74% от продажбите на Кia в Европа ще идват от изцяло електрически модели.


Интересното с позицията на Kia e, че тя не е член на ACEA. В същото време обаче Hyundai участва в Асоциацията, която вече призова за отмяна на забраната на нови автомобили с ДВГ след 10 години.


0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    KIA може да си искат много неща, но в Европа нямат глас. По добре да се фокусират в това да си изпълнят гаранцията която обещават, че повечето им модели не могат да я доживеят
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Принципно са прави. Продават много ДВГ и хибридни коли в Щатите, тъй че няма за какво да се притесняват. В Европа обаче е трудно да вървят срещу снобските марки. А с EV4 могат да се конглокират с китайците.
  • #3
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Увисват здраво, остават само със Спортиджа който след фейслифта ще е безумно скъп, останалите нормални коли ги махнаха, само бълват никого ненужни електрички и хибриди които струва колкото електричка като Нирото.
  • #2
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Ами продавайте си ги в Корея?!?
  • #1
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Спокойно, като дойде годишния финансов отчет, друга песен ще запеят и тези.