IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Kia представи конкурент на Tesla Model Y за Европа

Новият електрически кросоувър на корейците ще предлага пробег до 530 км

Корейският производител Kia официално представи средно размерния електрически кросоувър EV5 в Европа, позиционирайки го като пряк конкурент на Tesla Model Y. Новият модел ще осигурява пробег до 530 км, което трябва да го превърне в едно от най-интересните предложения на пазара.


Kia EV5


Електрическият кросоувър следва познатия дизайнерски стил на марката с дигитално „тигрово лице“ в предната част. Като размери новият електромобил на Kia е малко по-малък от Tesla Model Y (4610 мм дължина, 1875 мм ширина, 1675 мм височина), което го прави по-удобен за европейската градска среда.

Базовата версия на изпълнение се предлага с възможност за избор на три вида 18- и 19-цолови джанти, предлагащи както визуални, така и функционални предимства. Версията EV5 GT-Line е с с 19-цолови джанти, а на по-късен етап ще се предлагат и 20-цолови джанти за спортната версия EV5 GT.


Kia EV5


Интериорът на EV5 е проектиран в стил с акцент върху комфорта - голям панорамен 12,3-инчов дисплей е комбиниран с цифрово арматурно табло и отделни сензорни клавиши за климатроник. Седалките са оборудвани с функции за масаж, отопление и вентилация. Автомобилът поддържа функцията Vehicle-to-Load за захранване на външни уреди с мощност до 3,6 kW.

При пускането на пазара в Европа ще се предлагат във варианти с един предно разположен двигател с 215 к.с. (160 kW), който позволява да ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди. Пробегът на Kia K5, според обявените от производителя характеристики, е 530 км, като батерията има капацитет 81,4 кВт/ч.


Kia EV5


Моделът е оборудван с възможност за бързо зареждане - от 10% до 80% за около 30 минути. Поддържат се и трифазно зареждане с променлив ток 11 kW и бърз постоянен ток до 120 kW.

Корейският производител обръща особено внимание на безопасността и асистентите на шофьора. EV5 ще бъде един от първите модели на на марката, оборудван с най-новата версия на интелигентния асистент за ограничаване на скоростта ISLA (Intelligent Speed Limit Assist). Въз основа на получената обратна връзка от клиентите на Kia, аудио известията за водача са оптимизирани с цел подобряване на комфорта.


Kia EV5


В допълнение към автоматичната адаптация на зададената от водача скорост на движение към пътните условия и обстановка, круз контролът 2 SCC2 (Smart Cruise Control 2) вече е в състояние да спре автомобила напълно при спешни случаи, в които водачът не реагира.

Системата за асистенция на водача при пътуване по магистрала със сензори за разпознаване на контакта на ръцете с волана HDA 2 с HOD (Highway Driving Assist 2 с Hands-On Detection) подпомага поддържането на безопасна дистанция спрямо движещото се отпред превозно средство, в поддържането на стабилна траектория в центъра на лентата за движение и в изпълнение на безопасни маневри за смяна на лентите на магистралата.


Kia EV5


Още още по-високо ниво на комфорт осигурява асистентът за дистанционно паркиране RSPA 2.0 (Remote Smart Parking Assist 2.0), който дава възможност за влизане или напускане на мястото за паркиране, дори когато водачът не седи зад волана на автомобила.

Kia позиционира EV5 като интелигентен семеен електрически кросоувър - по-достъпна алтернатива за тези, които избират Tesla Model Y. Европейската версия ще се сглобява в Южна Корея - в същия завод, където се произвеждат и EV3, EV6 и EV9.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хм... ( преди 3 месеца )
    Не съм фен на Мъск, но това недоразумение няма как да съперничи на модел У! Ното като техника, нито като дозайн, нито като цена!
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Те всички от години все конглокенти тази или онази Тесла вадят, па после скоропостижно ги прибират, защото се оказва, че "меки ги вадят". И това го казвам от позицията на анти-електричар и анти-теслар.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хапопе ( преди 4 месеца )
    Това добре, но ив3 струва 80к, това ще е мин. 90-100к, и как да стане номера?!? Ив3 имах надежда, но като го видях на живо... няма шанс. Тесла У след обновяването е цена на задно 43к и 47к 4x4 и 500к.с. е най-доброто за парите си. Но, нека има повече електлички и евтини цени, все накъде ще се планирам и аз.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    WTF is Alice? ( преди 4 месеца )
    ISLA (Intelligent Speed Limit Assist). Що не си го заврете някъде по-дълбоко.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 и 3 ( преди 4 месеца )
    Ти не бъди пристрастен и кажи как кола с 215 к.с., предно задвижване, по-къса с 14 см и зареждане 120 кв ще бъде съперник на кола 4, 75 м и зареждане със скорост до 250 кв. И не написаха каква ще бъде цената да видим колко по-достъпна ще бъде.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 месеца )
    До 2-ия: не бъди прекалено краен и свръх-субективен... щото в момента целата гама на HYUNДай Мадър Group /вкл. GENESiS!/ е с най-прогрессивните модели като цяло; а и цената на EV9-та за най-високата и скъпа модификация е 120 хил. ама в Бълг.Лв, а не в долари, нали!?!
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Може и да не е лошо, ама Киа яко се оляха с цените а пък чак толкова да са им добри, е го на EV9, огромно, тежко мудно и как идва тук начална цена 100к долара?
  • #1
    0 rate up comment 5 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 месеца )
    И тъй да си додем на словото: Наший-Ваший Пeшe4ko така и не разбра и не сфана ОСНОВОполагащия ФАКТ, че реални съперници и 'нападатели' в двубоя с водещите съвременни авто-манЮфактурки (ТЕСЛА+Астън+Бентли + ГЕРМАН.барачки) са именно супер-перфе и висококлассни машини слизащи от конвейерите на един от най-добрите люкс-премиум авто-бранд в СВЕТА от ЕПИ-kYpeйcкия 1/2-о-в, а именнно: GENESiS! И сега спецовете са се фокусирали в/у събитиятта в Бритиш авто-столицата ГудУУд! Щото има ЗАЩО, нали тъй!