IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Първият LPG двигател с директно впръскване слезе от конвейера

Серийното производство на революционния агрегат стартира в Румъния

В Румъния започна производството на първия в света двигател с директно впръскване за пропан-бутан, който ще се използва за серийни модели. Той е дело на Horse Technologies - компания, специализирана в разработването на системи за задвижване с ниски емисии, родена от съвместно предприятие между Groupe Renault и Geely.


Horse Powertrain


Агрегатът HR12 LPG - 1,2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, е проектиран да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (Liquefied Oil Gas). В допълнение към двойното захранване, истинската революция се крие в използването на технология за директно впръскване, прилагана към LPG - решение, невиждано досега на масово произвеждан двигател.

Новият двигател интегрира и 48-волтова лека хибридна система, с ремъчен генератор и DC/DC конвертор, способен да осигури допълнителен въртящ момент по време на ускорението, да намали разхода на гориво и да намали емисиите на CO2.

Производителността на агрегата е 140 к.с. при 5500 об/мин и 230 Нм въртящ момент, наличен още при 2100 об/мин. Когато се захранва от LPG, двигателят гарантира намаляване на емисиите на CO2 от 9% в сравнение с бензина.

Задвижващата LPG система е напълно преосмислена - двигателят разполага със специално разработена система за директно впръскване, електронен изпарител за прецизно управление на компресията и подсилени механични компоненти. Резервоарът за пропан-бутан се поставя в отделението на резервното колело, без да се жертва вътрешното пространство.

Разработен от инженерни екипи в Румъния (Букурещ, Титу и Миовени), двигателят на HR12 LPG е съвместим с Eвро 6e и е готов да отговори на бъдещите стандарти Евро 7. Той ще се сглобява в завода в Миовени, който има производствен капацитет от 450 000 двигателя годишно.


0 от 500
  • #12
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Недостатък - Не може да се влиза в подземни гаражи
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Ansonsten ( преди 3 месеца )
    Не съм инжинер, но от това, коекюто съм чел, гледал и смятал: 3-цилиндровите двигатели по рождение са дебалансирани и каквото и да правят остават паразитни вибрации. Това скъсява живота на агрегата. От гледна точка на издръжливост най-добре е редовият 6-цил., после v6, редовият 4-цил. и редовият 5-цил. 4-цил. е евтин и дебалансиран при вторичните сили. Останалите са скъпи. I6 е перфектният, но е скъп и основният произведител е BMW, които се чудят как да му свалят цената с некачествени елементи.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Холандците имат подобна система отдавна в бутилката помпа да прави налягане в рейла ,виждал съм на някоя друга кола със система Виали !
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само че на корейските работят само на газ
  • #8
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Аз ( преди 3 месеца )
    Хюндай и киа отдавна имат такива двигатели мамалигите сега откриха топлата вода
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Оня с каруцата ( преди 3 месеца )
    LPG (Liquefied Petroleum Gas)! Като не знаем какво значат актонимите, не е зле да ги проверим преди да пишем статия или още по-добре не ги ползваме...
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Иван Иванов ( преди 3 месеца )
    Хем с директно впръскване и със испарител
  • #5
    20 rate up comment 1 rate down comment
    До #1 ( преди 3 месеца )
    И да си вземеш, ако си си нямал работа с Renault, ще разбереш, че колкото и да са стабилни за ценовия си клас, и те имат трикави неща. Dacia си е просто търговска марка.Техниката, идеите, дизайна, концепцията за нивото и всичко останало по позиционирането на Dacia на пазара е дело на Renault. От сглобката едва ли ще си чак очарован, но определено са в час откъм идеи и необходими опции на пазара.Това заводско LPG е доказателство. Друг е въпроса колко надежден във времето ще бъде тоя мик ...
  • #4
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Слави ( преди 3 месеца )
    А за ремонта на двигателя ще ходиш до Румъния с пътна помощ.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    *** пости досега излиза че всички лпджи са били с карбуратори