В Румъния започна производството на първия в света двигател с директно впръскване за пропан-бутан, който ще се използва за серийни модели. Той е дело на Horse Technologies - компания, специализирана в разработването на системи за задвижване с ниски емисии, родена от съвместно предприятие между Groupe Renault и Geely.

Агрегатът HR12 LPG - 1,2-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, е проектиран да работи както на бензин, така и на пропан-бутан (Liquefied Oil Gas). В допълнение към двойното захранване, истинската революция се крие в използването на технология за директно впръскване, прилагана към LPG - решение, невиждано досега на масово произвеждан двигател.
Новият двигател интегрира и 48-волтова лека хибридна система, с ремъчен генератор и DC/DC конвертор, способен да осигури допълнителен въртящ момент по време на ускорението, да намали разхода на гориво и да намали емисиите на CO2.
Производителността на агрегата е 140 к.с. при 5500 об/мин и 230 Нм въртящ момент, наличен още при 2100 об/мин. Когато се захранва от LPG, двигателят гарантира намаляване на емисиите на CO2 от 9% в сравнение с бензина.
Задвижващата LPG система е напълно преосмислена - двигателят разполага със специално разработена система за директно впръскване, електронен изпарител за прецизно управление на компресията и подсилени механични компоненти. Резервоарът за пропан-бутан се поставя в отделението на резервното колело, без да се жертва вътрешното пространство.
Разработен от инженерни екипи в Румъния (Букурещ, Титу и Миовени), двигателят на HR12 LPG е съвместим с Eвро 6e и е готов да отговори на бъдещите стандарти Евро 7. Той ще се сглобява в завода в Миовени, който има производствен капацитет от 450 000 двигателя годишно.


2