IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето го новото Peugeot 308

Eлектрическата версия вече не е най-скъпата в гамата, поне ако се съди от цените на запад

Peugeot представи фейслифт на 308 за моделна година 2026. Версиите хечбек и комби, чиято трета генерация бе лансирана през 2021, сега получават нова предница в стилистиката на познатите ни вече 3008 и 5008. Освен естестическа, промяната е функционална - тя подобрява коефициента на въздушно съпротивление, и съответно - разхода, макар за момента французите да не цитират точни показатели. 
  
     
Peugeot 308, 2026
  
       
Версията, задвижвана от бензинов мек хибрид, си остава с познатия трицилиндров 1.2-литров турбомотор, но мощността е увеличена с 9 конски сили до общо 145. Този агрегат е комбиниран с 6-степенна трансмисия еDCS6. 

Дизеловата версия е без промяна - 1.5-литров агрегат със 130 коня в комбинация с 8-степенен автоматик. 

Плъг-ин хибридът е с комбинирана мощност 195 конски сили, която идва от съчетаването на 1.6-литров бензинов двигател с турбо, електромотор и батерия с капацитет 17.2 киловатчаса. Пробегът само на електричество е увеличен до 85 км, според тестовете WLTP. 
  
      
Peugeot 308, 2026
  
        
По-съществени подобрения има при чисто електрическата версия Е-308, която има 156 конски сили максимална мощност и 270 Нм максимален въртящ момент.

Батерията е вече с капацитет 58.4 кВтч (55.4 използваеми) при 400-волтова архитектура. Тук WLTP изпитанията показват автономен пробег от 450 км - с 34 км повече от досегашния модел. 
  
     
Peugeot 308, 2026
  
        
Все още няма договорени цени за българския пазар - това вероятно ще се случи около старта на серийното производство през септември, обясниха ни от вносителя "София Франс Ауто". Известни са обаче цените за Великобритания, където дизеловият хечбек ще започва от еквивалента на 68,000 лева, мекият хибрид ще е малко под 75,000 лева, а плъг-ин хибридът - 86,000 лева (38,000 лири). На практика той ще е най-скъпият вариант, защото чисто електрическата версия ще се субсидира от производителя и ще е с около хиляда лири по-евтина от PHEV. За комби вариантите цените са аналогични с добавка от 1250 лири (2800 лева). 
  
     
Още снимки на новото 308 и E-308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Значи 1.2 турбо 3 цилиндов двигател сега доставя мощност като навремето 5 цилиндров или 6 цилиндров мотор 2.5 или 3.0 мотор!!! Сега два пъти по-малък двигател доставя същата мощност и е по-пъргав от навремето тия мотори хаха айде смейте се,ама на светофара аз ви се смея с пежото хаха
  • #8
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Golf 2.3 V5 е със 150 коня от петак двигател,а това Пежо от 1.2 доставя същата мощност и предполагам Пежото с тоя двигател е по-динамично от Голф с 2.3 V5, въпреки че на Пежо двигателя е два пъти по-малък хаха
  • #7
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1.2 turbo е супер готин двигател. 150 коня от 1.2 двигател, той върви повече и е по-мощен от на времето Голф GTI с 1.8 двигател, по-мощен е от 5 цилиндровото Ауди 2.3 от 90-те години дето беше със 130 коня, този 1.2 е по-мощен и по-динамичен от всички дизелови 3.0 V6 двигатели на Мерцедес от 124-ката,по-мощен и по-динамичен от 2.5 дизелите на БМВ5-а серия от 90-те и от 2.0 шестаците от 90те години на БМВ 5-а серия. Изобщо не споменавам 1.8 и 2.0 моторите на тези марки от 90-те години,които бяха
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    кое му е на дизайна, за мен лично мегакич, сбъркан волан, сбъркано табло зад него, мега скъпо и 3 цилиндрови 130 коня еднодневки за задвижване, няма дизел и тея и тях ги нема.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 3 ( преди 3 месеца )
    Миналата година им направиха ревизия, на 1.2 махнаха безумния "мокър" ремък, който беше най-големият проблем, и сложиха верига. Дали това променя нещата, ще видим след година-две...
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Striker ( преди 3 месеца )
    Без да коментирам безумните цени и осакатените моторчета, дизайнът на Пежо в последните години е просто номер 1!
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не стават моторите - мъртвородени са - пежо 1.2, 1.6 - след 50000км умират
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    ostavime ( преди 3 месеца )
    То новото като старото, ама ново. Извинете, но не може хечбек, при това Пежо да струва 80-90 ХИЛЯДИ лева! Няма детайли, които да струват толкова в три такива коли. Европейците са изключително глупави, продължавайки да купуват най-скъпите коли с май-малките двигатели в целият свят!!!
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1,6 мотора става ли?