IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ето го новото Peugeot 308

Eлектрическата версия вече не е най-скъпата в гамата, поне ако се съди от цените на запад

Peugeot представи фейслифт на 308 за моделна година 2026. Версиите хечбек и комби, чиято трета генерация бе лансирана през 2021, сега получават нова предница в стилистиката на познатите ни вече 3008 и 5008. Освен естестическа, промяната е функционална - тя подобрява коефициента на въздушно съпротивление, и съответно - разхода, макар за момента французите да не цитират точни показатели. 
  
     
Peugeot 308, 2026
  
       
Версията, задвижвана от бензинов мек хибрид, си остава с познатия трицилиндров 1.2-литров турбомотор, но мощността е увеличена с 9 конски сили до общо 145. Този агрегат е комбиниран с 6-степенна трансмисия еDCS6. 

Дизеловата версия е без промяна - 1.5-литров агрегат със 130 коня в комбинация с 8-степенен автоматик. 

Плъг-ин хибридът е с комбинирана мощност 195 конски сили, която идва от съчетаването на 1.6-литров бензинов двигател с турбо, електромотор и батерия с капацитет 17.2 киловатчаса. Пробегът само на електричество е увеличен до 85 км, според тестовете WLTP. 
  
      
Peugeot 308, 2026
  
        
По-съществени подобрения има при чисто електрическата версия Е-308, която има 156 конски сили максимална мощност и 270 Нм максимален въртящ момент.

Батерията е вече с капацитет 58.4 кВтч (55.4 използваеми) при 400-волтова архитектура. Тук WLTP изпитанията показват автономен пробег от 450 км - с 34 км повече от досегашния модел. 
  
     
Peugeot 308, 2026
  
        
Все още няма договорени цени за българския пазар - това вероятно ще се случи около старта на серийното производство през септември, обясниха ни от вносителя "София Франс Ауто". Известни са обаче цените за Великобритания, където дизеловият хечбек ще започва от еквивалента на 68,000 лева, мекият хибрид ще е малко под 75,000 лева, а плъг-ин хибридът - 86,000 лева (38,000 лири). На практика той ще е най-скъпият вариант, защото чисто електрическата версия ще се субсидира от производителя и ще е с около хиляда лири по-евтина от PHEV. За комби вариантите цените са аналогични с добавка от 1250 лири (2800 лева). 
  
     
Още снимки на новото 308 и E-308 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
     

0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ама ти откъде знаеш колко изкарват турбо моторчетата? Да не би да си статистическа отганизация или лаборатория, която измерва умора на метала. Това са предполагаеми глупости. Форд имаше прблеми с прегряващи 1.0 турбо моторчета. Но другите производители правят чудесни и здрави 3 цилиндрови мотори.Фолкваген вече мисля 8 години продава 1.0TSI моторче, никакви проблеми не са описани за този мотор. Напротив - най-проблемни са 2.0 TSI 4 цилиндровите на ВАГ и 3.0 TSI V6. Какво му е на хондовия 1.0 VTEC
  • #18
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До #15 ( преди 3 месеца )
    Тези моторчета надувани постоянни с турбини, не издържат много. Старите машини си изкарваха спокойно по 500 хил. км, при това с обикновени, а не разни суперсинтетик скъпи масла.
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    И турбомоторчетата 1,2 и 1, 3 умират на 50 хил. километра от претоварване и издухване, а старите турбо или атмосферни двигатели изкарват по 500 000. Правиш ли разликата?
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    И турбо моторчетата 1
  • #15
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Става въпрос,че се коментира,че 3 цилиндровите 1.2 турбо двигатели били слаби и не знам си какви глупости. Тия моторчета ускоряват за около 8 секунди до 100км/ч, що никой не каже ,че GOlf GTI 2.0 150 коня нищо че преди 30 години е бавен и т.н.,като е по-тромва с 4 цилиндров 2.0 мотор от 1.2 3 цилиндровото моторче???? Значи сега от 3 цилиндрови турбо мотори печелим повече мощност и динамика от навремето спортните 2.0 4 цилиндрови мотори!!!!
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 13 - 90-те са преди 30 години бре човек?!? Радваш се, че Пежо най-после има по-мощен двигател от Голф от преди 30 години?!? Щом те радва сравни го с Форд Модел Т... Bugatti EB110 от 1991 им по-голяма литрова мощност от Пежо 2025, а Ferrari 360 от 2000 прави почти толкова, но без турбо
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Погледнете,че Голф от 90-те е GTI с 2.0 GTI със 116 коня и 150 коня. Това е бил спортния Голф, сега това Пежо без да е спортен модел с 1.2 3 цилиндров двигател доставя същите конe и е по-динамичен и пъргав.
  • #12
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Все пак това Пежо 308 може да по-леко от ония камионджийските мерцедеси 124-ките, но като че ли е сходно около 1,5 тона
  • #11
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тоест повечето 6 цилиндрови дизели на 124-ката бяха тромави,обаче най-мощните забележете само 145 коня предлагаха хубава динамика, но това Пежо е по-динамично с два пъти и половина по-малък мотор.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Извинявам се на мерцедес дизелите 6 цилиндровите бяха редови,а не V6 както съм написал, но си бяха тромави и загуба на време и ресурси камионджийски двигатели