fallback

Mercedes размаза световния рекорд за пробег на електромобил

GT XX измина 5479 км за едно денонощие - над 12 пъти разстоянието от София до Варна

Mercedes счупи по впечатляващ начин световния рекорд за най-дълъг пробег с електрически автомобил. Концептуалният GT XX - предшественик на очаквания наследник на AMG GT - успя да измине удивителните 5479 километра за 24 часа на пистата Нардо в Италия. Това е над 12 пъти разстоянието от София до Варна. Рекордът, който бе потвърден от независими измерватели, е с над 1500 км повече от досегашното най-добро постижение на XPeng P7. Автомобилът е поддържал средна скорост от 300 км/ч, с кратки прекъсвания за зареждане на батерията.                        Германските инженери счупиха още няколко рекорда по време осемдневните тестове на Нардо. Друг по-интересен бе последният, при който концептът успя да измине 40 075 километра - пълната обиколка на Земята при екватора - за 7 дни, 13 часа, 24 минути и 7 секунди. 

Различните рекорди бяха постигнати с помощта на два автомобила и екип от 17 професионални пилоти - включително и звездата от Формула 1 Джордж Ръсел.                         Те работеха на три редуващи се смени, като за всеки осемчасов престой присъстваха по петима шофьори. Екипът от инженери и логистични специалисти, командирован от централата на Mercedes-AMG в Афалтербах, бе над 100 души. 

В центъра на рекордното представяне е усъвършенстваното електрическо задвижване на GT XX, обясни според главния изпълнителен директор на Mercedes-AMG Михаел Шибе. Системата използва два аксиално-поточни електромотора отзад и трети отпред, всички работещи на 800-волтова архитектура и произвеждащи комбинирана мощност от 1341 к. с.                          Ключова за успеха се е оказала и новата система за зареждане, която позволява зарядът на батерията да се попълва със скорости между 850 и 900 кВт. 

Цилиндричните клетки на батериите на GT XX, разработени от AMG в поделението за задвижващи агрегати за Формула 1 в Бриксуърт, е с маслено потопена батерия с капацитет 114 кВтч, използваща директно течно охлаждане с 40 литра охладителна течност. "Мократа" батерия позволява по-добър топлообмен в славнените с традиционните системи, което дава ултрависоки скорости на зареждане. На теория GT XX може да зареди пробег от 400 км само за пет минути.                        „Огромната мощност и изключително бързото зареждане направиха тези рекорди възможни. За клиентите на нашите бъдещи електрически модели това означава, че ще получат истински AMG – без компромиси и условия“, каза Шибе.

Все пак трябва да се отбележи, че GT XX не е сериен автомобил, за разлика от предишните носители на рекорда XPeng P7, Xiaomi YU7 и Mercedes-Benz CLA. Серийният Mercedes-AMG GT 4 ще се появи към края на следващата година, като отсега обещава ускорение от 0 до 100 км/ч за под 2,5 секунди и максимална скорост от 360 км/ч.          

fallback
  • #18
    Румен Гайтански вълк ( преди 3 месеца )
    До 15.Когато кажеш електричар! Аз Бугатито ще го изкарам от гаража.Въпросът е ти какво ще изкараш,20 годишен таралясник с газова уредба или бълващ пушек дизел?
  • #17
    до долния ( преди 3 месеца )
    И за да ги измине е прекарал от 24 часа над час само в зареждане. Закривай.
  • #16
    мда ( преди 3 месеца )
    Тоя рекорд е лъжа елементарна математика показва че за дя изминеш 40070км за ден трябва да се движиш с 1600 км/ч а рия със смешните 300. Зякривяй тапатсите от дойчистан
  • #15
    . ( преди 3 месеца )
    Ключ за ключ? Ще го изкараш ли от гаража? Насън?
  • #14
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Със Бугати Вейрон с 400 км/ч и зареждане за минута,ще бия всяка електричка.
  • #13
    . ( преди 3 месеца )
    В реалността, ви е дадена средната скорост на движение 300 км в час, с които разстоянието се изминава за 18 часа и 15 минути , което означава, че останалите 5 часа и 45 минути са прекарани на зарядната станция. При пикова 850 kW, средната мощност на зареждане е около 600 kW. Следователно са заредени около 3100kWh, което прави разход около 63kWh, но инженер поетите ги сметнаха 12kWh и обясняват, че ги лъжат. 63kWh малко ли ти се вижда за 100 км?
  • #12
    . ( преди 3 месеца )
    До Димов. Знаех си, че като прочете зареждане на 400 км за 5 минути, ще повярвате, че се отнася за зареждане по време на рекорда и движение с 300 км/ч. Този рекорд е направен именно за маркетингови цели за лъгане на хора, които не могат да смятат. Хора които като чуят че даден автомобил има максимална скорост 350 км в час и харчи седем на 100, си мислят че това е разходът при 350 км в час
  • #11
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Голям рекорд, ама в идеални условия 100 човека екип. Не че не съм фен на ел колите, напротив, но все пак това е близко до теоретичните изчисления. Иначе ако имам възможност си купувам EQS веднага.
  • #10
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Нямам други данни - това е от Уикипедия в статията за Нардо Ринг
  • #9
    до 7 ( преди 3 месеца )
    Ама колко често е зареждал
fallback
Последни