Mercedes счупи по впечатляващ начин световния рекорд за най-дълъг пробег с електрически автомобил. Концептуалният GT XX - предшественик на очаквания наследник на AMG GT - успя да измине удивителните 5479 километра за 24 часа на пистата Нардо в Италия. Това е над 12 пъти разстоянието от София до Варна. Рекордът, който бе потвърден от независими измерватели, е с над 1500 км повече от досегашното най-добро постижение на XPeng P7. Автомобилът е поддържал средна скорост от 300 км/ч, с кратки прекъсвания за зареждане на батерията.
Различните рекорди бяха постигнати с помощта на два автомобила и екип от 17 професионални пилоти - включително и звездата от Формула 1 Джордж Ръсел.
В центъра на рекордното представяне е усъвършенстваното електрическо задвижване на GT XX, обясни според главния изпълнителен директор на Mercedes-AMG Михаел Шибе. Системата използва два аксиално-поточни електромотора отзад и трети отпред, всички работещи на 800-волтова архитектура и произвеждащи комбинирана мощност от 1341 к. с.
Цилиндричните клетки на батериите на GT XX, разработени от AMG в поделението за задвижващи агрегати за Формула 1 в Бриксуърт, е с маслено потопена батерия с капацитет 114 кВтч, използваща директно течно охлаждане с 40 литра охладителна течност. "Мократа" батерия позволява по-добър топлообмен в славнените с традиционните системи, което дава ултрависоки скорости на зареждане. На теория GT XX може да зареди пробег от 400 км само за пет минути.
Все пак трябва да се отбележи, че GT XX не е сериен автомобил, за разлика от предишните носители на рекорда XPeng P7, Xiaomi YU7 и Mercedes-Benz CLA. Серийният Mercedes-AMG GT 4 ще се появи към края на следващата година, като отсега обещава ускорение от 0 до 100 км/ч за под 2,5 секунди и максимална скорост от 360 км/ч.