fallback

Mercedes размаза световния рекорд за пробег на електромобил

GT XX измина 5479 км за едно денонощие - над 12 пъти разстоянието от София до Варна

Mercedes счупи по впечатляващ начин световния рекорд за най-дълъг пробег с електрически автомобил. Концептуалният GT XX - предшественик на очаквания наследник на AMG GT - успя да измине удивителните 5479 километра за 24 часа на пистата Нардо в Италия. Това е над 12 пъти разстоянието от София до Варна. Рекордът, който бе потвърден от независими измерватели, е с над 1500 км повече от досегашното най-добро постижение на XPeng P7. Автомобилът е поддържал средна скорост от 300 км/ч, с кратки прекъсвания за зареждане на батерията.                        Германските инженери счупиха още няколко рекорда по време осемдневните тестове на Нардо. Друг по-интересен бе последният, при който концептът успя да измине 40 075 километра - пълната обиколка на Земята при екватора - за 7 дни, 13 часа, 24 минути и 7 секунди. 

Различните рекорди бяха постигнати с помощта на два автомобила и екип от 17 професионални пилоти - включително и звездата от Формула 1 Джордж Ръсел.                         Те работеха на три редуващи се смени, като за всеки осемчасов престой присъстваха по петима шофьори. Екипът от инженери и логистични специалисти, командирован от централата на Mercedes-AMG в Афалтербах, бе над 100 души. 

В центъра на рекордното представяне е усъвършенстваното електрическо задвижване на GT XX, обясни според главния изпълнителен директор на Mercedes-AMG Михаел Шибе. Системата използва два аксиално-поточни електромотора отзад и трети отпред, всички работещи на 800-волтова архитектура и произвеждащи комбинирана мощност от 1341 к. с.                          Ключова за успеха се е оказала и новата система за зареждане, която позволява зарядът на батерията да се попълва със скорости между 850 и 900 кВт. 

Цилиндричните клетки на батериите на GT XX, разработени от AMG в поделението за задвижващи агрегати за Формула 1 в Бриксуърт, е с маслено потопена батерия с капацитет 114 кВтч, използваща директно течно охлаждане с 40 литра охладителна течност. "Мократа" батерия позволява по-добър топлообмен в славнените с традиционните системи, което дава ултрависоки скорости на зареждане. На теория GT XX може да зареди пробег от 400 км само за пет минути.                        „Огромната мощност и изключително бързото зареждане направиха тези рекорди възможни. За клиентите на нашите бъдещи електрически модели това означава, че ще получат истински AMG – без компромиси и условия“, каза Шибе.

Все пак трябва да се отбележи, че GT XX не е сериен автомобил, за разлика от предишните носители на рекорда XPeng P7, Xiaomi YU7 и Mercedes-Benz CLA. Серийният Mercedes-AMG GT 4 ще се появи към края на следващата година, като отсега обещава ускорение от 0 до 100 км/ч за под 2,5 секунди и максимална скорост от 360 км/ч.          

fallback
  • #28
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Нищо лошо не виждам в това хората с пари да могат да правят повече пари с парите си!!!! Единственото лошо е завистта ти
  • #27
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Ало, големите баровци с новите електрички, за които най-големия довод за покупка е, че харчи 2 лева на 100 км. Бай *** си купува миксер да не плаща данък, зона и да му е тънко, но тръгнал да ни обяснява за технологии и кисело грозде. Пълна гротеска сте.
  • #26
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Колко негативни хора сме Българите!!!! Всичко ново не става, всеки само ни залъгва и се опитва да ни измами, ние знаем и можем всичко и не вярваме на никакви статистики, на технологии, на постижения, на нищо!Колко жалки душици сме да си мислим, че ние знаем повече от всеми друг. Нищо няма да постигнем без да се информираме и да имаме малко по-отворен поглед и да слушаме и уважаваме опита на другите, ама.....Това сме си ние, всичко което не можем да си позволим е пълен боклyк. Успех и със здраве
  • #25
    Kobrabg ( преди 3 месеца )
    И какво от това . Рекорд поставен на писта .Да направят това в реални условия,а не на писта тогава ще видим .Поредна реклама на немските кофи с болтове ,че хората вече не се лъжат да купуват
  • #24
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Каруцapи с 20 годишни морги, избушени DPF-и и катализатори, закупени 3-та, 4-та употреба ми обясняват как електрическите автомобили не стават. Да, ама не!
  • #23
    Име ( преди 3 месеца )
    Какво се опитват да ни докажат? Че трябва да купуваме миксери ли? След този рекорд още повече ме отказват. Зареждат за 5 минути и батерията е за коша.
  • #22
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Нека продължават да се занимават с миксери и накрая ще последват примера на VW да закриват заводи и да се чудят от къде да вземат заеми. Сега ще купуват двигатели от BMW. Тази уж велика спортна кола на батерии, даже ще бие антирекорда по продажби електрическата G-класа.
  • #21
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Ф 1 зареждат за секунди!!!
  • #20
    До 16 ( преди 3 месеца )
    За да прочетеш дори най-елементарба статия, трябва IQ около 60. Като на ***. Твоето очевидно не е и толкова...
  • #19
    Димитър ( преди 3 месеца )
    Съгласен съм че електрическите автомобили са бързи но това е всичко което може да ти даде . Като цяло ако си фен на автомобили то никога няма да почустваш връзка с такъв автомобил. Защо има спор? Повечето собственици на такива автомобили нямат мечти свързани с него а само очаквания за превоз от А до Б.Автомобила не е част от живота му а е вещ.ДВГ-та са зверове които оживяват в съзнанието на истинските фенове.Има вибрации,звук, адреналин и истинска връзка между шофьор и автомобил.
fallback
Последни