fallback

Шеф на Kia: Електромобил за 20 000 евро? Забравете!

Бизнесът не работи така и производителите го знаят, категоричен е топ-мениджърът

Корейският производител Kia разширява моделната си гама, като се насочва към най-ниските класове. Така скоро към успешния Kia EV3, който у нас стартира от 35 000 евро, скоро трябва да се присъединят още два модела – EV4 в сегмент С, и малкият ЕV2, който е в процес на разработка.

Премиера на последния е планирана за началото на 2026, като той ще бъде най-евтиният електромобил на Kia в Европа. Както EV2, така и EV4 ще се произвеждат в завода на марката в Жилина (Словакия), което е ключов фактор за сваляне на цената на първия под 30 000 евро.

В същото време обаче все повече производители се насочват към пускането на нови електрически модели, които трябва да преодолеят бариерите от 25 000 и дори 20 000 евро. В момента на пазара електромобилите в този диапазон все още са съвсем малко, така че е логично и Kia да се насочи натам.

Според главният изпълнителен директор на KIA Europe - Марк Хедрих, бъдещият EV2 ще преодолее бариерата от 30 000 евро. Той обаче е скептичен, че е възможна появата на по-малък модел – като EV1, който да струва по-малко пари. И причината е рентабилността.

„В днешно време не можете да печелите от електрическо превозно средство за 20 000 евро. Дори цена от 22 000 евро е трудно достижима, защото трябва да се откажете от голяма част от съдържанието. Вижте какво се случи с пазара на малките коли с ДВГ, чиято цена се увеличи значително заради новите изисквания“, обясни Хедрих.

Шефът на KIA Europe е съгласен, че именно ново поколение достъпни електромобили трябва да ускори електрификацията на автомобилни парк, но е наясно, че марките ще пострадат от това. И единственият изход от положението е подкрепата от страна на властите при покупка на такъв автомобил да продължи да действа.

fallback
  • #10
    Пропов ( преди 1 месец )
    Цената на EV няма да падне. Няма нито един компонент от системата материали - технологии - труд, който да поевтинее, че да свали цената на крайния продукт. Като добавим инфлацията и изискванията за всевъзможни системи за сигурност и екологичност , който се увеличават... надявайте се, чакайте... ще падне, ама тавана на лятното кино ;-)
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До няколко години цените на електричките ще паднат доста, така както се случи със смартфоните. Докато бяха недостъпни и скъпи за повечето хора, вече всички имат, даже и по няколко.
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Как така Хюндай Инстър може да струва 22500 евро (44900 лв), а Киата не може.
  • #7
    raiders ( преди 3 месеца )
    Миналата година се бях засилил към ив3, но като я видях вътре... рециклирани материали... ама е зле, примерно като дъстъра дето взех, но цената е
  • #6
    Хм... ( преди 3 месеца )
    И изтрихте коментарите под статията защото...?
  • #5
    Хм... ( преди 3 месеца )
    Човекът опитва да накара правителствата да ги подпомагат със стимули. В същото време китайците и Дачия продават. Да се замисли къде е сбъркал!
  • #4
    Тротинетка чат бот ( преди 3 месеца )
    Цените на електромобилите и автомобилите се изравниха отдавна.Статистически е доказано.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2-ри - Елементарно е - различни пазарин регулации - данъци, мита, акцизи, такси и ит.н.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имах кола от тази марка, ами бяха добре когато правеха достъпни коли, а този чичак да ми каже как Спортидж Южна Корея и в САЩ с дълга база е поне 10-15к евро по-евтин от тук, хем по-голям?
  • #1
    Leberknoedl ( преди 3 месеца )
    Електромобилите се крепят на огромните китайски субсидии. Без тях, никакви ги няма.
fallback
Последни