IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Съвременните автомобили се оказват твърде широки за пътищата

Това вече се отнася не само за улиците в градовете, но дори за магистралите

През последните години в автомобилната индустрия се наблюдава ясна тенденция за увеличаване на размера на леките автомобили. Превозните средства, които преди десет години лесно можеха да се поберат в тесни ленти и тесни улици, сега започват да създават трудности на шофьорите. Най-забележимите проблеми се появяват на местата на стесняване, особено по време на ремонт на пътища и магистрали.


магистрала


Анализът на промените в размерите на леките автомобили ясно показва, че съвременните модели са много по-широки от своите колеги отпреди няколко десетилетия. Например през 70-те години на миналия век компактните превозни средства като Volkswagen Golf имаха средна ширина от 1,6 метра. В момента автомобилите от същия сегмент са средно с около 20 сантиметра по-широки.

Нарастващите размери на автомобилите са проблем за шофьорите

Нарастващите размери на автомобилите имат своите причини - от изискванията за безопасност, през очакванията на клиентите за комфорт, до нарастващата популярност на SUV и кросоувърите. Последиците от това явление обаче все повече се усещат от участниците в движението. Проблеми възникват особено в местата на стесняване, особено при обновяването на пътища и магистрали. Лентата, която трябваше да бъде достатъчна за плановете на инженерите, на практика се превръща в изпитание за търпението и прецизността на шофьорите.

Добър пример за мащаба на проблема са германските магистрали. В зоните за пътни работи в лентите – особено левите, често са ограничени до максимална ширина на превозното средство от два метра. Статистиката обаче показва, че за няколко години около 70% от новорегистрираните автомобили с външни огледала са надхвърлили това измерение. Това означава, че на практика само малки превозни средства и мотоциклети имат достъп до лявата лента.

Как безопасно да шофирате през участъци с ремонт?

Германският автомобилен клуб ADAC отдавна алармира - съвременните автомобили са твърде широки, а лентите в зоните за пътно строителство са твърде тесни. Ето защо експертите са подготвили специално ръководство, за да улеснят живота на шофьорите при шофиране в такива условия.

Основният съвет е – стойте най-вдясно и и не очаквайте, че лявата лента ще ви позволи да шофирате по-бързо. Разлика в скоростта от 10 км/ч за петкилометров участък е само 25 секунди "спестяване" - цена, която често струва стрес и риск.

Експертите на ADAC посочват още, че една от основните причини за произшествия в зоните на пътни работи са сблъсъците с превозни средства в съседната лента. Затова те препоръчват да се ограничи паралелното шофиране, тоест постоянно преминаване от една лента в друга, да се поддържат по-големи разстояния и умишлено да се избягват маневри, които могат да увеличат риска от страничен контакт.


0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Охотник ( преди 3 месеца )
    Захариев. Стига писа глупости. Когато си купи 50 инчов телевизор мисли, ли колко квадрата ти е хола. Щом ги узаконяват да се движат, по пътищата ще си ги купуват. Само Европа, от уж развитият свят, е с много тесни пътища и магистрали. Променяш инфраструктурата, според нуждите, а не пращаш милиарди за Уср***ин@. За сметка на всички европейци.
  • #17
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Боян ( преди 3 месеца )
    Автомобилите са по-широки заради комфорт и стабилността върху пътното платно! С този факт аз смятам, че трябва да бъдат разширени платната за движение и дори да бъдат добавени платна по магистралите! Все пак живеем на планета с достатъчна площ, а не на луната! Тъпо е да се приравняват автомобили от 80те с новите от 2020та нататък, тъй като скоростта им е различна и трафикът е завишен.
  • #16
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    А бе, да си кажем че не само колите са проблемни. И нашето "Lebensraum" се е увеличило, така че ранните голфове 1-2-3 вече са ни възтеснички... А и сме на годинки вече...
  • #15
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Mmmmm ( преди 3 месеца )
    Да благодарим на светлейший ЕС, със всичките им изисквания, които направиха външността на колата ДЕБЕЛА! Сравнете едно Рено Сценик и един Каптур: еднакви размери, първата е хипер широка, втората е тясна! И има още по-тесни!
  • #14
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Хм… ( преди 3 месеца )
    В Щатите лентите по магистралите са по-широки, също и разчертаните паркоместа. И така е от времената, когато американските коли бяха по 5-6 метра дълги.
  • #13
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Мислещ ( преди 3 месеца )
    Защо в САЩ не им е тясно,дали някой тамошен *** ще напише подобна статия?
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    дезинформатор ( преди 3 месеца )
    Автомобилите са широки заради зоните за сигурност и новите екстри. Ако искаш да вземеш повече.звезди на краш тестовете, трябва да правиш колата широка, едновременно с другите мерки за безопасност. И аче относно малките коли...ами кой каквото предпочита, колкото пари има. Аз като вземах шофьорска книжка си мислех, че винаги ще карам нещо от рода на S класа. Почнах на ЗиЛ130 и не можех да си представя, че ще карам нещо малко и тясно. После минах на...ЗаЗ. Еми така е, 185 съм и днес съм на Фиеста.
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    8, 9-ти, ,ами не си съвсем прав. Има географски ширини, където комплесарщината избива. Ама айде моля ти се, обясни ми, как аз (195см), ще се събера и ще пътувам комфортно с 2те ми деца (175см+) и с багаж в Айго? Или пък Голф. Ил и ти като модерните, които виждата коалта само за в града, че ти е под нивото гр. транспорт? (Не че няма какво да се желае в София примерно). В една Холандия, министри въртят *** до работа с костюм...
  • #10
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Здравей ( преди 3 месеца )
    Новите коли ги правят по широкия само външно. Надути калници,огледала, и други видими фейслифта. Вътрешното пространство не се променило много. Например пасат 1993 дори е с повече вътрешно пространство от новите. Също и Опел кадет е по широк вътре от астра. И много други примери
  • #9
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Иначе има толкова хубави и практични коли - като започнем от Toyota Aygo X< минем през Corolla, Skoda Scala, та дори Octavia, Golf 8, Honda Civic. Някой ще каже ,че Сивик или Голф 8 или Октавия са тесни??? Или нетехнологични, глупости - прекрасни коли. Но важно е сега да караш табуретка някой СУВ, и то в града!! Забележете конструкция СУВ не е практична за града, нито за магистрала, нито за удобство в завои, защото е с висок център на тежестта, излишно големи габарити