В много европейски страни такситата се идентифицират или с определен цвят, или с конкретен модел. В шест германски провинции след 50 години беше решено, че характерният цвят „hellenfenbein“ (слонова кост), наричан някои „пудинг“ или „майонеза“, вече няма да се изисква за автомобили, използвани за превоз на пътници.

Тази разпоредба е въведена през 70-те години на миналия век, но някои региони на Германия вече се отказват от нея. Тя изисква такситата да бъдат боядисани с характерен светло кремаво-жълт нюанс с маркировка RAL 1015. В продължение на десетилетия цветът беше неразделна част от таксиметровата услуга в страната, като идеята за въвеждане на единен цвят на автомобилите за пътнически превоз принадлежеше на тогавашния федерален министър на транспорта Георг Лебер.
Разбира се, самият избор не беше случаен - твърдеше се, че това ще улесни много виждането на такси в градския трафик, ще повиши безопасността, като незабавно свърже какъв тип превозно средство е, а светлият цвят също беше проектиран да направи мръсотията и малките повреди или ожулвания по-малко видими.

Федералните провинции Баден-Вюртемберг, Долна Саксония, Шлезвиг-Холщайн, Рейнланд-Пфалц, Саарланд и Саксония-Анхалт обаче премахват ограниченията за цвета на такситата, като по този начин дават на компаниите много повече свобода при избора на външен вид. Министърът на транспорта на Саксония-Анхалт - Лидия Хюскенс, подчерта, че премахването на задължителния цвят за такситата е намек към таксиметровите компании и има за цел да засили конкуренцията на пазара, който все повече се оформя от алтернативни доставчици на услуги, които не са обвързани със строги изисквания за цветовете.
Въпреки че самата идея има смисъл в ерата на нарастващия брой различни външни услуги, за повече от 50 години цветът RAL 1015 стана толкова разпознаваем и характерен, че е много възможно голяма група таксиметрови шофьори все още да не искат да се разделят с него.

Въпреки отпадането на цвета, таксиметровите коли ще трябва да имат табели и надписи, така че клиентите да нямат съмнения дали дадено превозно средство е такси. Следователно ще е необходимо да се инсталира емблематичната таксиметрова лампа на покрива, както и подходяща маркировка на вратите.
Таксиметровите шофьори са разделени. Те твърдят, че цветът „hellenfenbein“ е икона на индустрията. Президентът на берлинската асоциация на таксиметровите шофьори TVD Петер Кристан подкрепя промяната и твърди, че клиентите изобщо не обръщат внимание на цвета на таксито, което беше потвърдено от пилотна програма, проведена в Щутгарт.


1