fallback

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.

Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.

Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.

fallback
  • #126
    . ( преди 3 месеца )
    Тоест предлагаш да проверя от личен опит Какво ще стане ако застана пред движещ се влак, защото иначе нямам право да кажа на друг човек да не застава пред него? Ако беше направил ИНФОРМИРАН ИЗБОР, както прави всеки нормален човек, независимо дали ще застане пред влака или ще изгуби пари, защото кеф цена няма, НЯМАШЕ ДА МРЪНКАШ, ДА СЕ ОПЛАКВАШ И ДА ОБЯВЯВАШ ТОВА ЗА ГРЕШКА! Защо смяташ че умишлено целенасочено ТРЯБВА да направя твоята грешка, за да кажа че е грешка?
  • #125
    Така е ( преди 3 месеца )
    Ти така ли избираш автомобилите си,ако не ти излиза сметката не го купуваш. Разсъждаваш като беден ***,който цепи стотинката на две.Ти ако разсъждаваш така никога няма да си купиш Тесла.Аз поне опитах,както каза Джак Никълсън в Полет над кукувиче гнездо.С нулев опит и никога не притежавал Тесла,тръгнал да ми ръси мозъци,нещастника!
  • #124
    . ( преди 3 месеца )
    Да не говорим че формулите по които смятах всичко долу, Колко е изгодна за притежания Тесла Ако караш по 100 000 км годишно, въобще не работят в Германия заради скъпия ток. НЯМА УНИВЕРСАЛЕН АВТОМОБИЛ, всеки трябва да направи СОБСТВЕНАТА СИ СМЕТКА. Вече отгатнах че си АНТИМАТЕМАТИК, преди сам да дадеш доказателствата. Направил си емоционална покупка, а не рационална. И на мен сметките НЕ МИ ИЗЛИЗАТ, затова НЕ КУПУВАМ. Не ти е виновен автомобила.
  • #123
    . ( преди 3 месеца )
    Казваш че нищо не разбираш от батерии Но въпреки това говориш от личен опит? Моя личен опит с батериите е че nmc химията каквото е била твоята батерия Има три пъти по кратък живот от LFP евтината химия. А цените не са измислени а цените на които можеш да купиш и продадеш автомобил на 250 000 км с изтекла гаранция. Поне можеше да си признаеш дали съм близо до тези цени? Ако си купил автомобил на 250 000 км с фалшива батерия за повече пари, си за други учебници.
  • #122
    Така е ( преди 3 месеца )
    Няма нужда да имаш кои знае каква техническа грамотност да прецениш,че тази Тесла с 410000 км пробег е с сменяна поне веднъж батерии.Знам го от собствен опит,а ти какъв опит имаш с електромобилите?
  • #121
    Така е ( преди 3 месеца )
    Работя като IT в Германия,не съм инженер да разбирам всичко по електромобилите. Единствените числа които ти дадох е цената на ремонта.Останалото си го съчини ти,за колко съм купил и продал Теслата.А я продадох, защото не останах доволен от прехвалената Тесла,предпочитам Мерц.
  • #120
    . ( преди 3 месеца )
    Забравих да те "поздравя" за поредния разказ с неочакван край от поредния инженер-поет фантаст! За да съчиниш реалистичен пример, минималното изискване е да притежаваш поне базова техническа грамотност, за да изглежда реалистично.
  • #119
    . ( преди 3 месеца )
    Аха, ясно. Купил си Тесла за 15 000 евро, сменил си батерия за 20 000 и си я продал за 20 000 евро защото повече не можеш да продадеш такава Тесла на този пробег дори с нова батерия. Изключително умно решение си взел да смениш батерията в оторизиран сервиз. Наистина трябва да влезеш в учебниците!
  • #118
    Така е ( преди 3 месеца )
    Аз го разбрах на свой гръб,Тесла на 250000 км втора употреба с изтекла гаранция да не се купува.Смяната в сервиз в Германия,каква е батерията не знам,не разбирам.От Теслата вече се отървах,с голяма загуба.
  • #117
    . ( преди 3 месеца )
    Забравих да питам и колко километра е изкарала първата батерия преди да се развали? Колко километра вече си навъртял на втората? Втората има ли гаранция? Колко години и километра?
fallback
Последни