Преди 60 години Porsche получава патент за каросерията тип тарга, а месец по-късно, през септември 1965 г., представя първото 911 Targa на Автомобилното изложение във Франкфурт. Въпреки че Porsche не е нито изобретателят, нито пионерът, именно германската марка поставя хибрида между купе и кабриолет на страниците на историята. Представяме ви и някои други примери за такива автомобили, включително един от Съветския съюз.
Историята на каросерията тарга (ГАЛЕРИЯ):
Това е нещо средно между купе и кабриолет, с твърдостта на първия и глътката свеж въздух на втория. Такива автомобили нямат обемист и сложен механизъм за сгъване на покрива, но имат подвижна секция на покрива над предните седалки и твърд дъгообразен елемент (ролбар) зад облегалките на седалките.
Тарга решава фундаменталния проблем на всички кабриолети: как да се укрепи каросерията с различни дистанционни елементи, за да се поддържа нейната твърдост на приемливо ниво.
Porsche довежда този тип дизайн до съвършенство и му дава собствено име, в чест на състезанието Targa Florio в Сицилия. Това е една от най-старите гонки за издръжливост, която се провежда за първи път през 1906 г. Нищо друго освен името обаче не свързва състезанието с новия тип каросерия. И този дизайн изобщо не е измислен от Porsche.


0