IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Криза: Вече никой не иска Tesla на старо в Америка

Моделите на Мъск са се обезценили най-много втора ръка, бензиновите коли са поскъпнали с 5%

Eлектромобилите на Tesla продължават драматично да губят от себестойността си като употребявани, съобщава Fortune. Данните в края на юли показват, че Model Y втора ръка струва средно с 4300 долара по-малко (-12%), отколкото преди година, Model X - с 16% по-малко, а модел S - с 23%. Цената на Tesla на старо, която допреди година и половина бе значително по-висока от средната за употребявана кола в Америка, сега е по-ниска - 27 852 долара, при 28,048 долара средна цена за пазара като цяло (данни на iSeeCars). 
  
    
Tesla Cybertruck
Продажбите на нови Cybertruck са се сринали с 51%. На старо пикапът се обезценява с една трета спрямо миналата година
     
       
Най-сериозна е обезценката при Cybertruck, който сега струва с 30.3% по-малко втора ръка, отколкото преди година. Сгромолясал се е и интересът към пикапа като нов - продажбите за второто полугодие на 2025 са едва 4306 бройки. Това е спад от почти 51%. 

Eлектромобилите като цяло се обезценяват, след като стана ясно, че различните федерални и щатски субсидии за покупката им приключват. Но спадът при другите производители е значително по-нисък от този при Tesla - 4.8% средно за сегмента. В същото време бензиновите автомобили са поскъпнали средно с 5.2% на вторичния пазар. "Всичко в данните ни - от пазарен дял до цени - показва, че търсенето за електромобили в Северна Америка е стигнало пика си и вероятно ще спада в следващите години", коментира Карл Брауър, главен аналитик на iSeeCars.
  
     

0 от 500
  • #21
    8 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Хич не ми пука дали Тойота ще пуснат батерия с 1000км пробег след година или 5. За всички вече е ясно, че на този етап стратегията на Тойота е най-печаливша и разумна от всички.Казах го преди 5 години,че те подхождат най-правилно.И всички които им се смееха и се отричаха от ДВГ, днес реват от загуби и се връщат към ДВГ. А ти, дизелджията елктрик, даже и да пуснат от Тойота електричка с 1000км пробег, пак няма да си я вземеш. Защото си просто един лалалаладжия!
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    13 години злоба към една марка. И най-вероятно никога не си имал Тойота! вярно си тотално психо! Аз съм фен на Тойота имал съм и имам едни от най-емблематичните им модели. И никога не съм се интересувал от бомбастични планове. Защото знам две неща - много често между това което искат да правят развойните екипи и желанията на пазара, има огромна разлика.И маркетинга винаги надделява над иновациите.Тойота винаги са следвали пазарните тенденции и са правили кардинални промени много предпазливо!
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 месеца )
    Трябва да подхождаш малко по-грамотно към информацията. Разликата между работещ прототип и серийно производство е огромна, като първото дори не гарантира второто. Най-вероятно са писали че имат прототип и се надяват на серийно производство, което ти си интерпретирал като обещание. Само че не е. А серийно производство ще има, когато технологията добие изглед за финансов смисъл. Тойота са прагматична компания и са едни от малкото които не се набутаха в големи загуби покрай електромобилите.
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така е. Приех го още през 2012 година когато обясняваха за тези батерии, А аз очаквах че е следващата Тесла ще има 1000 километра пробег, защото от Toyota са обещали нови технологии и батерии. После им повярвах през 2014 , защото вече имаха прототип. Работещ прототип. През 2016 също им повярвах, защото едно е прототип, а друго серийно производство. През 2018 вече спрях да им вярвам, А през 2020 когато обещаваха вече знаех че лъжат. Сега пак лъжат за 2026 и ще отлагат до 2050, А ти ще ВЯРВАШ!
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 месеца )
    Освен това е напълно ново поколение батерии и за всеки нормален човек е ясно че забавяне е съвсем естествено да има, предвид че голяма част от производствените технологии започват от нулата, само на тебе не.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 месеца )
    Тротинетка "2026 година 1000 км с биполярни батерии" пак си се омотал, биполярните 2026-2027 са желязофосфатни с 20% по-голям пробег от BZ4X, 1000 км са с биполярните NCM планирани за 2027-2028! "2027 година 1200 км с батерии с твърд електролит" всъщност са 2027-2028. По-късно Тойота обяви че поради слаб интерес към електромобилите забавят сроковете с около 6 месеца.
  • #15
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Хайде по-лесен въпрос. ВЯРВАТЕ ЛИ В ТОВА, което поне ВИ ХАРЕСВА "Всичко в данните ни - от пазарен дял до цени - показва, че търсенето за електромобили в Северна Америка е стигнало пика си и вероятно ще спада в следващите години", коментира Карл Брауър, главен аналитик на iSeeCars.
  • #14
    0 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И всички знаете, че съм прав, ЗАТОВА НЕ ОТГОВАРЯТЕ! Както винаги фактите са си факти, реалността си е реалност, но всеки който ви ги каже ви става враг, защото реалността и фактите НЕ ВИ ХАРЕСВАТ, а не защото не е вярно.
  • #13
    0 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А иначе вярвам че Toyota лъже и нито ще произведе автомобил с 1 000 км пробег през 2026, нито ще пусне автомобил с твърдотелни батерии и 1200 км пробег през 2027. Гарантирано лъже. Точно както жестоко са се объркали за максимум 30% пазарен дял на електромобилите. Но не казват къде. Вероятно накрая ще излезе че през цялото време се говорили за Япония, но света Не ги е разбрал какво точно казват, защото няма свестен преводач на английски и са превели грешно. 30% от КАКВО? КЪДЕ?
  • #12
    0 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да те поправя, 2026 година 1000 км с биполярни батерии. 2027 година 1200 км с батерии с твърд електролит. Лъже ли Toyota за сроковете? А иначе и аз мога да се обзаложа че през 2050 година ще има батерии с твърд електролит. При положение че Toyota лъже за тези батерии от 2008 година, няма да се учудя ако през 2048 година като ви питам през 2050 вече ще ги произведе ли, да отговориш същото - може да не е още през 2050, но ще се изпълни обещанието и все някога ще произведе твърдотелни батерии.