Бордът на директорите на Tesla отстъпи пред заплахите на Илон Мъск и реши да му изплати допълнително възнаграждение от над 29 милиарда долара под формата на 96 милиона акции. Възнаграждението е под условие - Мъск ще получи пакета, ако остане начело на компанията поне още две години.

Междувременно след срива в Европа, Tesla обяви спад в продажбите и на втория от трите си главни пазари - Китай. S&P Global Mobility направи проучване защо се стигна до обръщане на тенденцията при компанията. То показва, че подкрепата на милиардера за президентската кампания на Доналд Тръмп през лятото на 2024 е довела до катастрофален спад на клиенти за марка, която се радваше на най-добрите нива на лоялност в цялата индустрия.
Цифрите разкриват, че лоялността на клиентите на Tesla достигна своя връх през юни 2024, когато 73% от клиентите в САЩ, които искат да заменят колата си, са закупили друг от нейните електромобили. Само месец по-късно – през юли, след обявената подкрепа на Мъск за Тръмп и опита за убийство на тогавашния кандидат-президент, процентът на лоялност започна да спада с тревожни темпове.
Така се стига до март тази година, когато действията на Мъск като ръководител на федералната кампания за за съкращение на разходите чрез новосъздадената агенция DOGE, лоялността е спаднала до 49,9% - най-ниското ниво в историята и под средното за страната, съобщава Reuters.

Данните за продажбите показват, че не само съществуващите собственици на Tesla са се отказали от покупката на нова кола на марката, но това са направили и хора, които са имали намерение да си купят първи автомобил на компанията. Продажбите в САЩ за последните 6 месеца са спаднали с 10,8%, въпреки че Model 3 вече е обновен, а ревизираният Model Y се появява в средата на периода.
Интересното в случая е, че след като Мъск напусна DOGE и се скара с Тръмп, лоялността към марката се е увеличила, макар и все още да е далеч от нивата отпреди година. През май малко над 57% клиенти на Tesla са си купили още един автомобила на марката, която по този показател се изравнява с Toyota, но изостава от Chevrolet и Ford.


0