IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Учени откриха опасна радиация в китайски хибрид

Опасното излъчване от Lixiang Li9 се оказа в пъти повече над допустимото

Броят на китайските автомобили на много места по света расте главоломно, като Русия е една от държавите, където те се продават най-добре заради наложените санкции от западните производители. Увеличеният брой китайски коли повдига и въпроси за тяхната електромагнитна безопасност.


хибриди


Електромагнитните полета, характерни за електрическите автомобили и хибридите, могат да представляват заплаха за здравето, да провокират карциногенни заболявания, различни неврологични разстройства и депресия. При електрическите превозни средства и хибридите основните източници на електромагнитни полета са двигателят, който генерира силно променливо магнитно поле при работа, както и литиево-йонните батерии. Освен това токове с много по-голяма мощност протичат през захранващите кабели в електрическите превозни средства, отколкото в конвенционалните автомобили, което създава електромагнитни полета с подходяща мощност.

Допълнителен източник са и мощни инвертори, които преобразуват постоянния ток на батерията в променлив ток за двигателя. Зарядното устройство също е вреден излъчвател, особено ако е близо до човек. В сравнение с традиционните автомобили, където основните източници на радиация работят периодично, при електрическите автомобили тези системи са постоянно активни по време на шофиране, създавайки непрекъснат електромагнитен ефект.


зареждане


Всичко това беше потвърдено от проучване, проведено от Пермския национален изследователски политехнически университет, при което в китайския хибрид Lixiang Li9 бяха открити повишени нива на радиация. Учените са измерили стойностите на магнитните и електрическите полета в различни режими - по време на ускорение, по време на спиране и без движение. И са установили, че нивото на вредна радиация в кабината значително надвишава безопасните стандарти, особено по време на активни маневри.

Най-високите показатели са регистрирани по време на ускорение - силата на електрическото поле достигна 200 V/m (волта на метър), което е 8 пъти по-високо от безопасната граница. Според нормите на санитарните правила и разпоредби стойност 10−25 се счита за допустимо отклонение, 25−40 е максимално допустимото отклонение, 100−200 показва отрицателно въздействие, а 200 или повече се признават за опасни за здравето.


хибриди


По време на спиране, когато автомобилът преобразува енергията на движение обратно в електричество, радиацията също остава висока - 50−100 V/m. В покой нивата намаляват до 0−10 V/m, което съответства на нормата. Магнитното поле се държи по подобен начин - интензивността му рязко се увеличи по време на ускорение и забавяне, създавайки допълнително натоварване на каросерията.

Самото електромагнитно излъчване има кумулативен ефект - дългосрочното излагане, особено по време на редовни пътувания, може да повлияе негативно на здравето на водача и на съществуващите системи за електромагнитна защита в хибридните автомобили - особено за режими на активно ускорение и спиране.

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Функционалчо все да врачува за 2026 и 2027 година.Откъде да знам какво ще стане следващите две години функционалчо?
  • #16
    13 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Лудория, благодаря за линка! Вероятно ще го изтрият но потвърждавам, че съм го отворил и Ще го разгледам с интерес. За разлика от антиелектриците аз не отричам фактите и се старая да бъда обективен. Няма да заровя главата в пясъка и да кажа, че не съм видял линка защото са го изтрили нито пък с години ще се правя, че не съм видял въпроса: Toyota лъже ли нагло за 1000 километра пробег през 2026, 1200 км пробег през 2027 и 1500 км пробег на електромобилите по-късно? Лъже или да?
  • #15
    14 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А защо се появи сега този Ник антиелектрика и започна да пише отново същите глупости за радиацията и да публикува статии по темата? Защото за това му плащат! След като отпаднаха повечето опорни точки срещу електромобилите, Това са последните отчаяни мерки да се отблъснат хората от електромобилите и да се забави електрификацията.. САМО ПОГЛЕДНЕТЕ ЗАГЛАВИЕТО!!!
  • #14
    13 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До антиелектрика. Всъщност обърна ли внимание какво ти отговори изкуствения интелект? Същото което ти говоря от 2017 когато се пръкна с идеята че електромобилите излъчват радиация и ще умреш от лъчева болест и всеки електромобил представлява нещо по-опасно от Чернобил докато ускорява, докато се усетиш че radiation, на български не значи радиация, а електромагнитно излъчване. Защо се беше изгубил толкова години - защото те беше срам от това което сътвори тогава.
  • #13
    13 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Разбира се доводите са в второто издание за 2025, за което няма да ми дадете линк, понеже все още не е публикувано в официалния сайт на вестника, https://vestnik.pstu.ru/obgtrans/about/inf/Ето че не е проблем да се дава линк към този вестник, като от този линк се вижда че са 2025 е публикуван само първи брой. Дайте линк към втория брой?
  • #12
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Остави го тоя папагал, каквито и доводи и измервания да му изкараш, ще те засипе със спам и ще се провъзгласи за защитник на науката, а всички други ще ни обвини, че сме *** и антиваксъри. То толкова си му е капацитета, какво остава да проумее, че силните токове на асинхронния двигател пораждат нискочестотни магнитни полета, които не могат да се екранират по никакъв начин. Но нали според глупостите му имало слушалки с 1 тесла ЕМП, какво вредно има в няколко стотици или хиляди микротесли.
  • #11
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Лудория до . ( преди 3 месеца )
    ... лична некомпетентност. Има една мисъл " По-добре е да мълчиш и всички да те мислят за ***, отколкото да си отвориш устата и всички да знаят, че си ***." Наистина се надявам тези от Инвестор да ти дават някой лев...
  • #10
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Лудория до . ( преди 3 месеца )
    Не пиши, че нещо го няма, ако ти не можеш да го откриеш. 3 минути интелигентно търсене показа, че статия има. Не мога да сложа връзка тук, но ще откриеш материала във вестник "ТРАНСПОРТ. ТРАНСПОРТНЫЕ СООРУЖЕНИЯ. ЭКОЛОГИЯ", брой 2 от 2025 година, страница 13. Успех. И какво се оказа - милиарди в AI, николко в човешкия фактор и обявяваме, че нещо не съществува... това много прилича на онзи *** Мъск. А дали има или няма лъчение, не мога да коментирам. Знаеш ли защо? Защото си знам границата на...
  • #9
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    На който му липсва естествен интелект,се опира на изкуствения.Тесльо замени Уикипедия и Ютуб с чат бот.
  • #8
    11 rate up comment 13 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така е, естествения интелект на Антиелектрик по никакъв начин не може да се мери с изкуствения интелект, физичните закони и математиката, Уикипедия и въобще цялата наука на света, която казва обратното на неговите твърдения. Има ли някакви доказателства извън главата ти, които можеш да представиш в своя защита? Петролното лоби защо мълчи по въпроса след като електромобилите ще му изядат бизнеса?