IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Товарният кораб с 3000 автомобила продължава да гори

На борда на Morning Midas има 70 електромобила, 681 хибрида, 350 тона газ и 1500 тона сяра (ВИДЕО)

Корабът Morning Midas, който плава под флага на Либерия, продължава историята, започнала преди 3 години с друг подобен плавателен съд - Felicity Ace. Той превозва повече 3000 превозни средства, но се носи неконтролируемо в морето, след като на борда му избухна неконтролируем пожар.


кораб пожар


От Бреговата охрана на САЩ съобщават, че на борда на Morning Midas има 70 електрически и 681 хибридни автомобила, чийто литиево-йонни батерии се оказват големия проблем за потушаване на пожара, избухнал във вторник в близост до Западните Алеутски острови (Аляска). Причината все още е неизвестна, но резултатът е опустошителен - плавателния съд е обхванат от пламъци и е невъзможно да се изгаси с конвенционални средства.

Същото се случи и през 2022 с Felicity Ace, който в крайна сметка потъна с хиляди луксозни автомобили на борда. Положението допълнително се усложнява от факта, че Morning Midas превозва още 350 тона газ и над 1500 тона сяра, а това е смес, която не само не помага за потушаване на пламъците, но е и много опасна за околната среда.



Засега корабът продължава да гори, тъй като никой да може да се приближи, за да се бори ефективно с огъня. Екипажът - общо 22 души, бе евакуиран навреме. Някои от моряците са спасени от кораба Cosco Hellas, който се отзовава първа на сигнала за бедствие. Бреговата охрана на САЩ координира спасителните усилия и вече работи със Zodiac Maritime - компанията, която притежава кораба, за да анализира какво да прави сега с тази плаваща бомба, която продължава да гори в самота.

Инцидентът обаче се превръща в ново предизвикателство за логистичните компании, които превозват електрифицирани автомобили с кораби. Техните литиево-йонни батерии не могат да бъдат загасени със стандартни средства като вода и пяна. И се налага въвеждането на нови правила и протоколи, които да променят разбиранията за морската безопасност.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Екологията отиде по дяволите, странно е електромобили, газ и сяра да са заедно!
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 6 месеца )
    Електромобилите не се палят.Статистически е доказано.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На практика вече запалена клетка не може да бъде угасена, а трябва да бъде оставена да изгори. Цялата идея на гасенето на електромобил не е да изгасиш вече запалена клетка, а да не оставиш при горенето тази клетка да загрее съседните и да ги запали. Тоест въобще не става въпрос за класическо гасене, А за обливане с вода за охлаждане на съседните клетки, докато изгори напълно вече запалената.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нали точно това са направили - вкарали се въглероден диоксид, както правят с бензиновите автомоби, но това не спира горенето на батериите. Дори да я потопиш във вода, клетката продължава за гори, защото процеса на горене сам си произвежда кислород.
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Коста ( преди 6 месеца )
    наистина не разбирам как ги транспортират така, като се знае че не се гасяттрябва да въведат система при която там където седят да няма кислород или при нужда да се насища помещението с друг газ (въглерод от на кораба двигателите) за да няма как да протича горенето
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Няма нищо. За целите на статистиката трябва да изгорят още десетина кораба, преди да задължат корабите превозващи електромобили и хибриди да имат специално оборудвани палуби за тях, които да имат подходящата пожарогасителна система, включително наводняване на палубата, за да останат под вода.