За повечето шофьори електрическите автомобили са недостъпни нито по отношение на характеристиките, нито по отношение на цените. И така, как можете да привлечете вниманието на някой, който ги гледа с недоверие? Предложете му се нещо познато.

Именно това е стратегията, която все повече се налага в европейската автомобилна индустрия (и извън нея) - да се вдъхновяваме от вчерашните икони и да ги превръщаме в посланици на утрешната мобилност.
Това потвърди и един от най-важните съвременни дизайнери Жил Видал, който в скорошно интервю заяви, че ретро-футуристичният стил е „най-ефективният начин за преодоляване на нежеланието на тези, които все още не са убедени да си купят автомобил с батерии". Нека видим най-очевидните случаи на тази тенденция, където миналото се превръща в ключ към приемането на бъдещето.
Модерното ретро е новият стил при малките коли (ГАЛЕРИЯ):
Неуспешен в продажбите - дотолкова, че преждевременно беше изтеглен от пазара, Honda e беше може би един от най-смелите примери за ретро-футуристичен дизайн. Неговите изчистени, заоблени линии, с големи кръгли фарове, са ясна препратка към първите модели на Honda, пристигнали в Европа.
Това беше чисто градски автомобил - дълъг 3,89 метра, но с изненадващо просторен и футуристичен интериор, доминиран от табло с пълна ширина, съставено от пет екрана, включително тези за камерите, които замениха огледалата.
Беше със задно задвижване и се предлагаше в две версии, 136 или 154 к.с. Пробегът обаче беше ахилесовата му пета - батерията с капацитет 35,5 кВтч гарантира приблизително 220 км в цикъла WLTP, което го потвърждава като чисто градски автомобил.


5