Японският производител Toyota подготвя сериозна актуализация на моделна си гама, която ще засегне най-популярните модели на марката. Бестселърът RAV4 навлиза в ново поколение, а Corolla Cross получава обновяване в средата на цикъла, но това е само част от по-широка стратегия. През следващите няколко години Toyota подготвя поредица от пускане на нови и обновени модели в различни сегменти.

Сред най-значимите новости е Highlander, който изглежда ще получи електрическото задвижване. Toyota вече потвърди, че новата версия с удължаване на пробега ще се появи на китайския пазар, но в Северна Америка се очаква следващият Highlander да се появи като електрически автомобил с батерии.
Според Automotive News, следващото поколение Highlander може да се появи преди края на годината и да започне да пристига в дилърските центрове в началото на 2026. Все още не е сигурно дали ще използва изцяло нова платформа или ще продължи да залага на архитектурата TNGA-K, която вече поддържа електрически задвижвания в модели като Lexus ES.
Още електрически SUV-ове на хоризонта
Toyota също така възнамерява да разшири гамата си от електрически SUV-ове с триредов модел, приблизително с размерите на Grand Highlander. За първи път представен от концепцията bZ5X през 2021, електрическият модел се забави с излизането си на пазара заради променящите се пазарни условия.

Наскоро представеният Crown Signia все още е в ранен етап от жизнения си цикъл, така че фейслифт вероятно няма да пристигне преди 2028. Същата година се очакват актуализации в средата на цикъла и за по-офроуд ориентираните 4Runner и Land Cruiser, като и двата са построени на платформа с рама.
Седаните все още са важни за Toyota
Японската марка остава ангажирана със седаните, дори когато повечето автомобилни производители намаляват предложенията си в това пространство. Лоялността на компанията към традиционните каросерии сега изглежда като стратегическо предимство, запълвайки празнина, оставена от оттеглящите се конкуренти.
Въпреки това, Automotive News съобщава, че Toyota планира да удължи времето между актуализациите или редизайните на своите седани - ход, насочен към запазване на ресурсите за разработка. При този подход не се очаква Camry да получи фейслифт до 2028, докато водородният Mirai вероятно ще продължи да се произвежда в сегашния си вид засега.

Що се отнася до по-малкия седан Toyota Corolla, който току-що получи няколко актуализации за моделната година 2026, ново поколение вече е на хоризонта и може да се появи през следващите няколко години.
В същото време напълно електрически седан може да се присъедини към гамата на Toyota през 2027, въпреки че подробностите остават ограничени. Дори и да възприеме някои дизайнерски елементи от електрическите автомобили на марката за китайския пазар, като bZ7 - голям седан, позициониран като по-достъпна алтернатива на Tesla Model S, е малко вероятно той да споделя много други неща с китайския си аналог.
Ако бъде пуснат на пазара, такъв автомобил би завършил електрическите предложения на Toyota, които в момента са съсредоточени върху кросоувъри и SUV-ове. Те включват новия C-HR+, ревизираните модели bZ и вариантите bZ Woodland, всички от които споделят платформата e-TNGA със своите аналози от Subaru.

Не са забравени пикапите и минивановете
Toyota продължава да дава приоритет на гамата си от пикапи за американския пазар. Очаква се пълноразмерният Tundra, който се произвежда от 2021 и е леко актуализиран за 2026, да получи по-цялостен фейслифт следващата година. Подобно нещо вероятно ще се случи и със Sequoia - SUV, който споделя същите основи.
По-новият средноразмерен Tacoma, който излезе през 2023, е планиран за фейслифт през 2027 г. По-интригуващи обаче са постоянните слухове за по-малък компактен пикап, който може да дебютира по същото време. Очаква се този дълго обсъждан модел да разполага с платформа unibody и хибриден силов агрегат, позиционирайки го като директен конкурент на Ford Maverick.

Очаква се Prius да получи фейслифт през 2026, като същевременно ще запази хибридните и plug-in хибридните си конфигурации. Миниванът Sienna също ще бъде обновен през 2027. Потвърдена е версия с удължен пробег за китайския пазар, но дали американската версия ще последва примера, предстои да видим.


3