IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Работи ли наистина "охлаждащата" боя на Nissan?

Тя още не е готова за производство, защото е шест пъти по-дебела от обикновената

В днешно време, когато почти всички коли са оборудвани с климатик, шофирането в жегите не е толкова неприятно, колкото е било в ранните дни на автомобилната индустрия. Въпреки това все още е доста неприятно да се качите в кола, стояла на слънце няколко часа, и да бъдете посрещнати от парещо горещия салон. След като потеглите, дори когато климатикът е на макс, може да отнеме известно време преди интериорът да се охлади до комфортно ниво.


Nissan


При множество по-нови автомобили има начини да се противодейства на това чрез предварително включване на климатика. Това става ръчно чрез бутон или със система за предварително климатизиране, при която климатикът може да се активира автоматично, след като салонът достигне определена температура или в определено време на деня. Автомобилите Tesla имат тази възможност, която се използва и за техния режим Dog Mode, за да поддържат кабината комфортна за четириногите приятели на човека.

Nissan обаче експериментира с различен, по-проактивен начин за охлаждане на автомобила, като създава експериментална "технология за охлаждаща боя", предназначена да противодейства на слънчевите лъчи и да предпазва екстериора и интериора от прекалено нагряване. Въпреки че Nissan не е изобретила самата идея за охлаждане на боята, японската компания е водеща в усилията тя да свърши работа в превозните средства.

Разработена в сътрудничество с компания Radi-Cool, Nissan експериментира с този нов вид автомобилна боя от 2021. Боята, обикновено използвана за охлаждане на сгради и големи конструкции, използва формула, която едновременно отразява слънчевите лъчи и противодейства на микровибрациите, които те причиняват, като от своя страна пренасочва топлината далеч от екстериора и интериора обратно в атмосферата.


Nissan


Целта на новата формула не е само да направи интериора на автомобила по-комфортен за водачите и пътниците. Тя също така намалява количеството енергия, използвано за охлаждане на салона чрез HVAC (Heating, Ventilation, and Air Conditioning) системата на автомобила, независимо дали става въпрос за бензин при автомобил с ДВГ или за зареждане на батерията при електрическо превозно средство.

Върху сградите охлаждащата боя обикновено е много дебела, нанася се с валяк и няма прозрачен горен слой. Адаптирането ѝ за колата изисква боята да се направи много по-тънка, така че да може да се нанася с пистолет за пръскане, както и добавяне на горен слой, от който се нуждае самата автомобилна боя. Досега Nissan посочва положителни резултати по време на тестовете си.


Nissan


Според компанията, когато е паркиран до превозно средство с традиционна боя при същите условия, външната температура на автомобила със "студената" боя е била с 12 градуса по Целзий по-ниска, а вътрешната - с 5 градуса. Като част от 12-месечните тестове, Nissan е нанесъл експерименталната боя върху сервизното превозно средство NV100, използвано на международното летище "Ханеда" в Токио, за да провери издръжливостта на боята и охлаждащата ѝ способност в силно топлопроводима среда.

Въпреки напредъка, който Nissan е постигнал с боята, тя още не е напълно готова за производство. Макар положените големи усилия боята да се направи по-тънка в сравнение с версията, използвана за сгради, тя все още е около шест пъти по-дебела и следователно по-тежка от обикновената автомобилна боя. Nissan планира да продължи да променя формулата, за да направи слоя по-тънък, като същевременно запази същата охлаждаща способност. Компанията също така експериментира с допълнителни цветове освен белия.


0 от 500